به گزارش خبرنگار، ایرنا هادی حق‌شناس روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران حاضر در تور رسانه‌ای روستا که به همت معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در گلستان برگزار شد، افزود: استان با توجه به تنوع اقلیمی و دارا بودن ظرفیت‌های بالا در حوزه گردشگری، پتانسیل خوبی برای پیشرفت در این زمینه دارد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه خام‌فروشی معضل استان است، افزود: گلستان دومین تولید کننده گندم و اولین تولیدکننده دانه‌های روغنی در کشور است ولی به دلیل نداشتن صنایع تبدیلی نرخ بیکاری ما بالا و ۱۱ درصد است.

حق‌شناس در بخش دیگری از این نشست درباره تداوم تسهیلات به سیل‌زدگان گفت: سیل‌زدگان گمیشان و آق قلا می توانند ۳۴۰ میلیون ریال وام بلاعوض به اضافه ۶۵۰ میلیون ریال وام چهار درصد و هشت تن سیمان مجانی و پروانه رایگان برای ساخت بگیرند و البته سیل‌زدگان تحت پوشش کمیته امداد ۱۵۰ میلیون ریال دیگر هم به صورت بلاعوض می‌توانند بگیرند.

استاندار گلستان با تصریح بر اینکه سیل‌زدگانی که زمینشان دچار مشکل است، یا فاقد زمین هستند، می توانند زمین هم دریافت کنند، گفت: به روستاییان سیل‌زده گلستان ۲۶۰ میلیون ریال وام بلاعوض و ۵۵۰ میلیون ریال وام با سود چهار درصد تعلق می گیرد و هشت تن سیمان رایگان نیز از سوی بنیاد مستضعفان خواهند گرفت که تاکنون پنج هزار واحد مسکونی پی‌کنی شده و فونداسیون ۳۵۰۰ واحد نیز احداث شده است.

وی با اشاره به آسیب دیدن ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی عنوان کرد: ۱۵۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع ترمیم شد که به ازای هر هکتار به طور میانگین ۱۰ میلیون ریال خسارت و در مجموع بیش از از ۹۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی پرداخت شد.

استاندار استان گلستان با ذکر اینکه ۳۳ درصد اشتغال استان در روستاهاست، گفت: ۴۶ درصد جمعیت گلستان در روستا زندگی می کنند و در سال گذشته ۳۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه‌گذاری و اشتغال در روستاها جذب شد که منجر به اشتغال ۶ هزار نفر شد. 

حق شناس با بیان اینکه ۹۶ درصد روستاهای گلستان از نعمت گاز، ۹۹.۹ درصد روستاهای از نعمت برق و ۷۱.۴۲ درصد از پوشش آب شرب بهره مند هستند، افزود: ۵۷۲ خانه بهداشت و ۲۱ پایگاه سلامت در روستاها فعال است، ۸۴ درصد روستاها از پوشش اینترنتی برخوردار و ۹۴۳ روستا هم دارای طرح هادی است که در ۵۳۸ روستا این طرح بازنگری شده است.

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت جنگل ها و منابع طبیعی در سطح استان خاطرنشان کرد: ۱۱۰ هزار هکتار اراضی شیب‌دار در گلستان وجود دارد که تاکنون ۲۵ هزار هکتار آن درختکاری شده است.

به گزارش ایرنا، تور رسانه ای روستا که با برنامه‌ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در سومین سفر خود به استان گلستان آمده است و خبرنگاران حاضر در این تور امروز (چهارشنبه) با پایان سفر خود خود در یک نشست خبری با استاندار گلستان شرکت کردند.

۹۴۳۳/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.