محمد گورابی روز سه شنبه به مناسبت ایام الله دهه فجر در جمع خبرنگاران در این اداره کل افزود: افزون بر ۲۶ هزار نفر مقرری بگیر بیکار در استان اصفهان وجود دارد که حدود ۴۵ میلیارد تومان در این حوزه هزینه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: به صورت متوسط روزانه این سازمان ۲۶ میلیارد تومان در حوزه مصارف استان هزینه دارد که اگر با درآمدهای استان مقایسه کنیم حدود ۲۱ میلیارد تومان میزان منابع سازمان در حوزه منابع است یعنی روزانه پنج میلیارد تومان کسری منابع داریم.

وی خاطرنشان کرد: سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر(حدود ۶۸ درصد جمعیت استان) از درمان سازمان تامین اجتماعی به صورت مستقیم و غیر مستقیم خدمات دریافت می‌کنند.

گورابی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در حوزه بیمه، حمایتی و امدادی تعریف می‌شود که در حوزه بیمه‌ای برای ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی برای فردایی روشن تعریف شده است.

وی تصریح کرد: در سازمان تامین اجتماعی برغم تمام مشکلات و موانع سعی کردیم به عنوان تنها صندوق و سازمان توانمند بدون اتکا و وابستگی به بودجه دولتی و نفتی به فعالیت خود ادامه دهیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه برغم مشکلات گام‌های مؤثر برداشته شد، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی در حوزه مستمری بگیران پرداخت حقوق آن‌ها راس زمان معین است.

وی گفت: در کشور بالغ بر ۵۰ درصد از جمعیت استان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی است. ‌وی افزود: مهم‌ترین اولویت ما در حوزه کارفرمایی و منافع کارفرما هم راستا با منافع سازمان تامین اجتماعی است، یک کارفرمای مقتدر نیروی با انگیزه و قوی دارد.

گورابی ادامه داد: حمایت از رونق تولید، گسترش تولید داخل از اولویت‌های سازمان تامین اجتماعی است که در این راستا نهایت همکاری را با کارگاه‌های دارای بحران داریم.

وی با بیان اینکه اصلاح و ناب سازی فرآیندها از اولویت‌های اصلی ماست، تصریح کرد: همچنین گسترش و تامین خدمات غیر حضوری از تکالیف سازمان به شمار می‌رود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه برون سپاری خدمات از اولویت‌های این سازمان است، اضافه کرد: استان اصفهان با ۱۰۰ هزار کارگاه فعال رتبه اول کشوری را داراست که پرداخت حق بیمه، ابلاغ و لیست خدمات آن‌ها غیرحضوری خدمات دریافت می‌کنند.

 مشکلات سازمان تامین اجتماعی به قوانین حمایتی باز می‌گردد

گورابی با بیان اینکه موانع و مشکلات سازمان تامین اجتماعی به قوانین حمایتی باز می‌گردد،گفت: یعنی بسیاری از افراد به واسطه مصوبات مجلس زیر پوشش این سازمان در آمدند اما دولت مبالغ حق بیمه آن‌ها را به دلیل نبود بودجه پرداخت نمی‌کند از این رو سهم اصفهان از عدم پرداخت در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی در حوزه حمایتی قوانین دست و پاگیر را از جمله بازنشستگی پیش از موعد و قانون سخت و زیان آور دانست و خاطرنشان کرد: همچنین بازنشستگی براساس میانگین ۲ سال آخر از جمله مشکلات اساسی ما به شمار می‌رود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: اصلاح ساختاری و پارامتریک از ضروریات و اولویت‌های این سازمان است که اگر به این سمت حرکت نکنیم با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.

وی بیان کرد: کارفرمایان استان اصفهان هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستند.

جمعیت زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در کشور طی سال گذشته ۴۲ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۷۷ نفر و در استان اصفهان سه میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۸۶ نفر هستند همچنین یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۶۸۰ نفر بیمه شده اصلی این سازمان در استان اصفهان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.