حجت الاسلام والمسلمین محمد علی انصاری دوشنبه شب در آیین افتتاح سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و دهمین جشنواره فیلم فحر اصفهان در پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان اظهارداشت: بسیاری تصور می‌کردند که با پیروزی انقلاب بساط سینما در ایران برچیده خواهد شد اما این جمله حضرت امام‌(ره) که' ما با سینما مخالف نیستیم' سینمای ایران را بعد از انقلاب بیمه کرد و به آن ارزش داد.

وی بیان کرد: تعالی و تربیت مردم یکی از وظایف مهم سینماست و امام خمینی‌(ره) بارها از هنر و بویژه هنر اثرگذار سینما به نیکی یاد کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هم نگاه بلند و ژرفی به سینما دارند تصریح کرد: همه فیلم‌سازان باید برای ساخت فیلم‌هایی بر اساس مبانی و ارزش های ایران اسلامی تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب فیلم‌هایی خوبی ساخته شده و توجه دادن به فیلم های مستند، یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است.

انصاری اضافه کرد: ساخت فیلم‌های استکبار ستیزی و دفاع مقدس از دیگر از نقاط قوت سینمای ایران است و امروز سینمای کشور ما همنوا با ملت ایران فیلم های استکبارستیزی می‌سازد.

وی ادامه داد: سینماگران همزمان با دهه فجر و به برکت روزهای پیروزی انقلاب، جشن اوج عزت و بالندگی سینما را برگزار می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر از سی و هشت سال گذشته تاکنون هر با تجربه تر برگزار شده اما جای این جشنواره ۲۰ سال در استانها و بویژه اصفهان بعنوان مهد هنرمندان خالی بود.

وی اظهارداشت : جشنواره فجر  اصفهان در ۹ دوره گذشته به خوبی برگزار شده و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است.

انصاری بیان کرد: جشنواره فیلم فجر اصفهان همانند هنر که در خدمت ارزشهای الهی است، توجه ویژه‌ای به مبانی ارزشی ومعنوی داشته است.

وی اضافه کرد: جشنواره فجر اصفهان بعد از مرکز کشور جزو معدود استانهایی است که در آن سالن ویژه‌ای برای هنرمندان و اصحاب رسانه پیش بینی شده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: جشنواره فیلم اصفهان باید تاثیر خود را روی فیلم اصفهان نشان دهد و در جشنواره امسال بنا بر لین است که پنج فیلم از کارگردانهای اصفهانی که در سالهای ۹۷ و ۹۸ ساخته شده را به نمایش بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره به دانش آموزان اهمیت داده شده و بخشی از وقت جشنواره برای کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده است.

در پایان این مراسم از همسر و فرزند سردار شهید زرین، امیر هوشنگ جمشیدیان (مستند ساز)، شهریار دخانی (بازیگر) و مرتضی کیوانداریان (بازیگر) تجلیل شد.

همچنین تمبر یادبود دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان هم با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.

دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان ۱۴ بهمن‌ماه در پردیس سینمایی سیتی سنتر  اصفهان به طور رسمی آغاز شد و یک روز پیش از برنامه رسمی، گشایش معنوی جشنواره در گلستان شهدای این شهر برگزار شد.

اصفهان از معدود استان‌هایی است که در این بخش به طور رسمی آیین افتتاحیه داشت و پس از آن، دهمین جشنواره فیلم فجر به طور رسمی کار خود را در قالب ۲ پردیس سینمایی ساحل و سیتی سنتر در این استان آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.