حیدر قاسمی عصر دوشنبه در گردهمایی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان اصفهان افزود: ایجاد این فضای آرام و سالم رقابتی پشتوانه منتخبان مردم راه‌یافته به مجلس شورای اسلامی است.
وی اظهارداشت: با وجود چنین شرایط سالمی، مردم در امر تصمیم‌گیری برای جامعه و کشور احساس تعهد و تعلق خواهدکرد که مشارکت حداکثری را رقم می‌زند.
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: این مشارکت حداکثری و مردمی، در شرایط دیپلماسی کنونی کشور و شرایط فعلی ایران در دنیا، پشتوانه‌ای قوی برای کشور است.
وی انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان را 2 رکن اصلی انتخابات دانست و خاطرنشان شد: این 2 رکن باید آمادگی، همت و اعتماد به نفس لازم برای حضور در انتخابات پیش‌رو را داشته باشند و هرگاه یکی از آنها ایرادی پیدا کند روند انتخابات دچار مشکل می‌شود.
قاسمی با بیان این که مجلس عصاره ملت است و در قانون اساسی کشور به آن تاکید شد، بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی تبلیغات اثباتی و نه سلبی داشته‌ باشند.
وی تعداد افراد تایید صلاحیت شده تاکنون را ۳۷۲ نفر برشمرد و گفت: به اعتراض افراد رد صلاحیت شده که اعتراض خود را اعلام کرده‌اند رسیدگی و اسامی نهایی تایید صلاحیت‌شدگان ۲۳ بهمن ‌ماه توسط فرمانداری‌ها اعلام خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: از ۲۴ بهمن ماه تا ساعت هفت صبح روز یکم اسفندماه مهلت قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

قانون انتخابات کشور باید اصلاح شود
رییس هیات نظارت بر انتخابات استان اصفهان یکی از مشکلات اصلی در انتخابات کشور را وجود اشکالات اساسی در قانون انتخابات دانست و گفت: قانون انتخابات کشور باید اصلاح شود.
مرتضی طبیبی افزود: مشکل قانون‌گذاران ما در همه دوره‌های مجلس شورای اسلامی این نکته است که در همه ادوار، نمایندگان در ماه‌های پایانی دوره مجلس درصدد اصلاح قانون انتخابات کشور برمی‌آمدند که به دلیل کمبود وقت، هیچ‌گاه به نتیجه مطلوب نرسید.
وی پیشنهاد کرد منتخبان مردمی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در اولین اقدام خود به اصلاح قانون انتخابات مبادرت ورزند.
رییس هیات نظارت بر انتخابات استان اصفهان ادامه داد: منتخبان مردمی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی باید منافع کل کشور و موکل‌های خود را مدنظر قرار داده و آن را رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در پیشگاه خدا پاسخگوی عملکرد خود هستند تصریح کرد: این افراد باید بدانند در چه جایگاهی قرار گرفته‌اند و نمایندگان مردم در چه نوع حکومتی هستند.
طبیبی با تاکید بر اینکه قانونگذاران خود باید حرمت قانون را نگه دارند اضافه کرد: اعمال، آراء و نظرها و مواضع نمایندگان به عنوان شاخص‌ترین فرد در اجتماع باید روشن و شفاف باشد.
وی اطهارداشت: تبلیغات از راه‌های نامشروع، غیرقانونی، استفاده از رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های دولتی و نیز خرید و فروش آرای مردم از مصادیق تخلف و جرائم انتخاباتی و تبلیغاتی است.
رییس هیات نظارت بر انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی قانون انتخابات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های آن را مطالعه و به آن آگاهی داشته‌ باشند.
انتخابات پیش رو نخستین انتخابات گام دوم انقلاب است که با شعار «انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی» دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.
از استان اصفهان همراه با نماینده ارامنه، ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند. 
حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها پنج تن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان یک نفر انتخاب خواهد شد.
" اردستان "به مرکزیت " اردستان، شاهین شهر، میمه و برخوار " به مرکزیت "شاهین شهر"، " خمینی شهر " به مرکزیت "خمینی شهر"، "سمیرم " به مرکزیت "سمیرم" ، "شهرضا و سمیرم سُفلا " به مرکزیت "شهرضا"، "فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت " به مرکزیت "داران"، "فلاورجان " به مرکزیت " فلاورجان "، " کاشان و آران و بیدگل "به مرکزیت " کاشان"، " گلپایگان و خوانسار "به مرکزیت " گلپایگان"، " لنجان "به مرکزیت "زرین شهر"، "مبارکه "به مرکزیت "مبارکه" ، "نایین "به مرکزیت "نایین" ، " نجف آباد و تیران و کرون "به مرکزیت " نجف آباد " و " نطنز و بخش قمصر " به مرکزیت " نطنز " از حوزه‌های دیگر استان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند. 
بر اساس اعلام معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، انتخابات مجلس در این استان با حضور ۶۰ هزار نفر دست‌اندرکار در سه هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.