سید احمد احمدی‌زاده، سه‌شنبه در همایش روز ملی ثبت احوال در شیراز افزود: اینگونه حوادث را باید به شکل میدانی و با حضور در صحنه بررسی و مدیریت کرد و بدون حضور در میدان و از دور نمی‌شود در مورد آن اظهار نظر کرد.
وی ادامه داد: نحوه مدیریت و عملکرد نیروهای انتظامی و امنیتی و سعه صدر و خویشتنداری آنها در برخورد با معترضان سبب شد که کمترین میزان صدمات را در شهر شیراز داشته باشیم.
او اظهار داشت: برنامه‌ریزی دشمن برای این حوادث بسیار دقیق بود اما با هوشیاری و آگاهی مردم و آمادگی نیروهای انتظامی و امنیتی این توطئه و نقشه خنثی شد.
واکنش‌ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از بیست و چهارم آبان ماه ۹۸ به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این واکنش‌ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد اما در این میان، برخی افراد به اموال عمومی آسیب وارد کردند.

افزایش شمار داوطلبان نمایندگی مجلس،  مشارکت مردم را در انتخابات بیشتر خواهد کرد
رییس ستاد انتخابات استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام ۲ مرحله از انتخابات دوم اسفند ۹۸ یعنی نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و بررسی صلاحیت آنها توسط هیات‌های اجرایی، افزود: این بررسی‌ها به احراز صلاحیت ۸۵ درصد داوطلبان منتهی شد.
احمدی‌زاده بیان کرد: تلاش‌های بسیاری شد تا کمترین رد صلاحیت را داشته باشیم چرا که هرچه تعداد داوطلبان بیشتر باشد، انتخابات رقابتی‌تر و حضور مردم نیز پُرشورتر و گسترده‌تر خواهد بود.
وی ادامه داد: امیدواریم در ادامه اجرای مراحل بعدی انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها شرایط به گونه‌ای در چارچوب قانون پیش رود و رقم بخورد که شاهد بیشترین میزان تایید صلاحیت‌ها و به دنبال آن فراهم شدن شرایط برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.
او اظهار داشت: وظیفه مجریان انتخابات، فراهم کردن شرایط برای برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و قانونمند است و اینکه چه کسی وارد مجلس خواهد شد مساله‌ای است که آرای مردم به آن پاسخ خواهد داد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ۹۸ برگزار می شود.


اتحاد، همدلی و انسجام، نیاز امروز جامعه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، همچنین نیاز امروز جامعه را بیش از هر زمان دیگری، اتحاد، همدلی و انسجام دانست و گفت: لزوم شکل‌گیری این اتحاد و انسجام مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و سایر مسوولان و دلسوزان کشور و نظام است چرا که اختلاف به نفع هیچکس نیست.
احمدی‌زاده افزود: دولت تدبیر و امید از ابتدای روی کار آمدن تاکنون اقدامات و فعالیت‌های بسیاری برای تامین رفاه و آسایش مردم و همچنین حل مشکلات کشور از جمله رکود و تورم و تبدیل تهدیدات خارجی به فرصت انجام داده است و منصفانه نیست که بدون در نظر گرفتن این اقدامات و با بزرگ نمایی چند اشکال و ضعف، این حجم از تخریب و سیاه‌نمایی علیه دولت انجام شود.
وی ادامه داد: اگر قرار است که نقدی هم شود باید آن نقد منصفانه باشد و در کنار بیان کمبودها، کارهای مثبتی که انجام شده نیز برای مردم بازگو شود.
کاهش هزینه‌ها با الکترونیکی کردن فرآیندهای ثبت احوال
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، الکترونیکی کردن فرآیندهای ثبت احوال را در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر دانست و افزود: تحقق این مهم کمک خواهد کرد که این فرآیندها و حاکمیت مکانیزم‌های هوشمندسازی به گونه‌ای پیش رود که تمام مراحل ثبت وقایع چهارگانه به شکل کاملا دقیق و درست انجام شود.
در این آیین از سند سجلی شادروان پرفسور علی اصغر خدادوست و همچنین تمبر یادبود روز ملی ثبت احوال نیر رونمایی شد.

سوم تا نهم دی‌ماه هرسال به‌عنوان هفته ثبت احوال نامگذاری شده است.

با توجه به اینکه در سوم دی‌ماه سال ۱۲۹۷ خورشیدی نخستین شناسنامه ایرانی صادر شد، با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، سوم دی‌ماه به عنوان روز ثبت احوال در تقویم رسمی کشور نامگذاری شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.