مهدی جمالی‌نژاد روز پنجشنبه در آیین گشایش بخشداری گرکن جنوبی از توابع شهرستان مبارکه اظهار داشت: ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که تعدادی از آنها به مرور در مناسبت‌های گوناگون و بیشتر آنها در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی ۴۰ هزار طرح کم هزینه و زودبازده نیز با همکاری بسیج سازندگی آغاز و ۱۷ هزار مورد بهره‌برداری شده است و ۶ هزار مورد از این طرح‌ها نیز همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: اقدام‌های زیادی در سال گذشته از سوی دولت صورت گرفته که اطلاع‌رسانی مناسبی در مورد آنها انجام نشده است.

وی تشریح کرد: ۱۶۰ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در بازه زمانی کمتر از یک‌سال گذشته از سوی دولت بازسازی و نوسازی شد و همچنین عملیات نوسازی و بهسازی سایر این واحدها هم تا اردیبهشت سال آینده به پایان خواهد رسید.

جمالی‌نژاد یادآور شد: امسال به صورت هم‌زمان در ۲۴ استان کشور با سیل ویرانگر روبه‌رو شدیم که خسارت‌های زیادی را به همراه داشت و شرایط بسیار سختی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه کشور و نظام در درگیری‌های سیاسی و جناحی مظلوم واقع شده است، اضافه کرد: با وجود همه هجمه‌ها و بحران‌ها، مجلس و دولت امسال‌ در موارد گوناگونی مظلوم واقع شدند و خدمات آنها دیده نشد.

به گفته معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، شیرینی اجرای طرح‌ها و خدمات دولت و مجلس در کشمکش‌های سیاسی، جناحی و گروهی گم می‌شود.

وی ادامه داد: دشمنان کشور در تلاش هستند تا ما را در انزوای کامل در همه حوزه‌های ورزشی، سیاسی و فرهنگی قرار دهند و ما نباید خود تحریمی داشته باشیم.

جمالی‌نژاد افزود: امروز قطار طرح‌های عمرانی در کشور با شتاب و سرعت در حال حرکت است که امید می‌رود با هم‌گرایی، هم‌دلی و هم‌افزایی به توسعه و رونق بیشتر کشور بیانجامد.

عملیات ساخت ساختمان بخشداری گرکن با اعتبار اولیه ۱۲۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت سه هزار و ۱۶۰ مترمربع  از سال ۹۶ آغاز شد و در زمان حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گرکن جنوبی با ۲ شهر و ۱۵ روستا، یکی از بخش‌های تابع شهرستان مبارکه در استان پنج میلیون نفری اصفهان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.