عباس رضایی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان بیان کرد: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که اعتباری تعریف شده باشد اما به دلیل نبود پیگیری و همت لازم از سوی مدیران جذب و در چرخه استان وارد نشود.

وی به تنگناهای مالی و اهمیت تکمیل طرح‌ها با استفاده از اعتبارهای تخصیصی در کم‌ترین زمان ممکن اشاره کرد و افزود: جذب بیشترین حجم از اعتبار مستلزم پیگیری از سوی دستگاه اجرایی است و مدیران زمان باقی‌مانده از سال را از دست ندهند زیرا مدیری که نتواند اعتبار را جذب کند، جایی در استان اصفهان نخواهد داشت.

استاندار اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف به بازتاب فعالیت‌های خود بین مردم هستند، اظهار داشت: خوشبختانه رسانه‌ها و خبرنگاران در این عرصه بسیار فعال هستند و مدیران باید ارتباط خود را با شهروندان بیشتر کنند.

وی دانستن و آگاه شدن را حق مردم عنوان کرد و یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از روبه‌رو شدن با مردم بیم نداشته و باید پاسخگوی شهروندان و عملکرد و اقدام‌های خود باشند.

رضایی تصریح کرد: برخی افراد تلاش دارند که دولت را ناکارآمد جلوه دهند و البته این اشخاص خواسته یا ناخواسته کلیت نظام را زیر سوال می‌برند.

وی با اشاره به رویدادهای اخیر، به ویژه تحریم‌های ضد ایرانی گفت: هر حکومت دیگری با این مسایل روبه‌رو بود، تاکنون ساقط می‌شد اما با وجود همه مشکلات به ویژه معضلات معیشتی، رفتار مردم فهیم، بزرگوارانه بوده است.

استاندار اصفهان در ادامه ایام‌الله دهه فجر را فرصتی مناسب برای معرفی خدمات در بخش‌های مختلف دانست و افزود: نهادها و سازمان‌ها برای ویژه برنامه‌های خود مانند بهره‌برداری از طرح‌ها با معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا برنامه‌ها با نظم و ترتیب بهتری برگزار شود.

وی همچنین به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: هیچ دستگاه یا سازمانی حق ندارد، ظرفیت‌های خود را در اختیار نامزدهایی انتخاباتی قرار دهد.

به گفته رضایی، نظارت و بازرسی در این زمینه به شدت فعال است و در صورت مشاهده تخلف، مدیران‌کل به عنوان مسبب شناخته شده و با برخورد جدی روبه‌رو خواهند شد.

وی اضافه کرد: اصل بی‌طرفی باید به طور کامل رعایت شود و از سوی دیگر هر گونه امکاناتی که مسوولان استانداری یا فرمانداری‌ها برای مقوله انتخابات از هر نهادی درخواست می‌کنند، باید در اختیار آنان قرار داده شود.

سند آمایش سرزمین و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی از دیگر مسایلی بود که در چارچوب یکصد و نود و پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان بررسی شد.

بر اساس گزارشی از وضعیت اسناد خزانه در سال ۱۳۹۷، میزان ۵۴.۳ درصد از بودجه اختصاصی آن سال هزینه شد اما ۴۵.۷ درصد بودجه یعنی نزدیک به ۲ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال در استان پنج میلیون نفری اصفهان جذب نشده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.