عباس رضایی روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در استانداری اظهار داشت: سلامت مردم برای ما یک اصل اساسی است و نمی‌توانیم آن را با هیچ چیز دیگری عوض کنیم.

وی با بیان‌اینکه سلامت مردم یک منطقه را نباید برای احداث یک واحد تولیدی به خطر انداخت، افزود: فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده بر اساس قانون و مصوبه هیات دولت در شعاع ۵۰ کیلومتری شهرها ممنوع است.

استاندار اصفهان با اشاره به اختصاص جلسه امروز ستاد تسهیل به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی با محیط زیست تصریح کرد: ۹۰ درصد ایرادها و اشکال‌های گرفته شده به واحدهای تولیدی توسط محیط زیست صحیح است و تنها امکان حل و فصل ۱۰ درصد از این موارد وجود دارد.
رضایی گفت: مواردی که در جلسه امروز مطرح شد و با سلامت شهروندان مغایرت نداشت، حل و فصل شد اما بیشتر درخواست‌های واحدهای تولیدی و صنعتی مطرح شده در این نشست، با سلامت انسان‌ها مغایرت دارد و قابل رفع نیست.

استاندرا اصفهان خاطرنشان کرد: رعایت برنامه‌ها و ضوابط محیط زیستی بر همه لازم و اجباری است و نباید سلامت خود و دیگر هموطنان را با رعایت نکردن این ضوابط به خطر بیندازیم.

وی اضافه کرد: صنایع و واحدهای صنعتی که امکان انتقال به شعاع بیش از ۵۰ کیلومتری شهرها و مناطق مسکونی را دارند باید جابهجا شوند و آن دسته از صنایعی هم این امکان را ندارند باید از طریق نصب فیلتر برای رفع آلایندگی خود اقدام کنند.

به گفته استاندار اصفهان، تضمین سلامت مردم، پیش زمینه و لازمه فعالیت واحدهای تولیدی و چرخش چرخ صنایع است.  

کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، روزهای یکشنبه هر هفته در استانداری تشکیل می‌شود.

این کارگروه هر هفته مسائل بین واحدهای تولیدی با یکی از سازمان‌ها را بررسی می‌کند که جلسه این هفته به بررسی مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی استان با اداره کل محیط زیست اختصاص داشت.  

در این جلسه به مشکلات ۱۹ واحد تولیدی در زمینه مشکلات محیط زیست و سایر موانع تولید رسیدگی و تصمیمات لازم در این پیوند اتخاذ شد.

استان اصفهان با ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در ۱۲ هزار هکتار و ۱۲۰ هزار نفر اشتغال، از نظر تعداد و اراضی، مقام نخست را در کشور دارد.

اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.