سعیدرضا جندقیان شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اردستان گفت: این تسهیلات بدون ضمانت با کارمزد ۶ درصد به منظور توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار به دهیاری‌های شهرستان اردستان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تسهیلات توانمندسازی برای هر دهیاری با تنفس یک ساله و دوره بازپرداخت چهار ساله پرداخت می‌شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور بیان کرد: اردستان نزدیک به ۱۲ هزار نفر جمعیت روستایی دارد و سرانه‌ای که بر اساس جمعیت به این شهرستان اختصاص می‌یابد، مبلغ زیادی نیست و نمی‌تواند راهگشای مشکلات باشد.

وی همچنین از پرداخت مبلغی به صورت بلاعوض از منابع ماده ۵۸ قانون ارزش افزوده نیز خبر داد و تاکید کرد: با توجه به این شرایط توصیه می‌شود که برنامه‌های توانمندسازی در روستاهای شهرستان اردستان اجرا شود.

جندقیان اضافه کرد: تعدادی کمپرسی نیسان نیز به دهیاری‌های واجد شرایط به صورت رایگان تحویل خواهد شد و برای ساخت و بهسازی معابر روستایی نیز مبالغی در اختیار دهیاری‌ها قرار داده می‌شود.

وی یادآور شد: نسبت جمعیت روستایی به جمعیت شهری در اردستان ۳۳ درصد می‌باشد که بیشتر از ۲ برابر آمارهای استانی و کشوری با میانگین ۲۵ درصد است.

فرماندار اردستان نیز در ادامه اظهار داشت: این تسهیلات برای اشتغال‌زایی نیست بلکه برای توانمندسازی و  ایجاد درآمد پایدار دهیاری‌ها خواهد بود.

حمیدرضا تاملی با اشاره به وجود ۵۵ دهیاری در شهرستان اردستان تاکید کرد: هفته‌های آینده کارگاه یک‌روزه‌ای با حضور کارشناسان در اردستان برگزار و نحوه استفاده از این تسهیلات برای ایجاد درآمد پایدار به دهیاران آموزش داده خواهد شد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.