نعمت الله ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا  افزود : این اعتبار در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد ریال است که برای سال آینده افزایش ۲۰ درصدی پیدا کرده است.

وی افزود: بر اساس برنامه  انتظار ما این است که این اعتبار افزایش بیشتری داشته باشد اما با توجه به مشکلات اقتصادی،  نمی‌توانیم فشار بیشتری به دولت وارد کنیم و باید متناسب با توان انتظار داشته باشیم.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: ما این مساله را به دولت و مجلس واگذار کردیم و نقشی در این زمینه نداریم و تنها می‌توانیم بیان موضوع کنیم.

وی ادامه داد: دولت و مجلس هر منبعی را در توان داشته باشد برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اضافه می‌کند و هر اعتباری که به صندوق اختصاص دهند مطابق سال‌های گذشته پرداخت می‌کنیم.

ایزدی بیان کرد:مسائل و مشکلات صندوق‌ها همیشه وجود داشته است اما مهمترین مشکل صندوق‌ها نقدینگی است؛ دولت تا حدی که در توان داشته به ما کمک کرده و ما هم سعی کردیم حقوق بازنشستگان به موقع پرداخت شود و مسائل را در حد مقدورات برطرف شود اما برای همسان سازی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: در صورتی‌که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را آن‌گونه که در برنامه و قانون آمده انجام دهیم، ایده‌آل است.

وی اضافه کرد: دولت همه تلاشش را در این زمینه انجام داده است و باید قدردان مسوولان باشیم که تاکنون نگذاشته‌اند کارهای صندوق عقب بماند و حقوق‌ها به موقع پرداخت شده است.

ایزدی گفت: در صورتی‌که حمایت دولت نباشد، هیچ کاری از دست صندوق بر نمی‌آید.

وی ابراز امیدواری کرد که اوضاع اقتصادی دولت بهتر شود و همه ما هم بتوانیم از آن بهره‌مند شویم.
صندوق بازنشستگی یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته را تحت پوشش قرار داده است که ۵۶ درصد از این افراد بازنشسته آموزش و پرورش هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.