حجت الله ایوبی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات ملی مهارت‌های فنی تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در اصفهان افزود: ایده برگزاری این مسابقات سال گذشته توسط شرکت آب و فاضلاب اصفهان مطرح شد.  
وی با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد ملی در اصفهان که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: شرکت آبفا از کارنامه درخشانی برخوردار است و در برگزاری این مسابقات نیز در سطح منطقه خواهد درخشید. 
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران اظهار داشت: سعی خواهیم کرد تا زمینه شرکت کشورهای منطقه در این مسابقات را فراهم کنیم و مسابقات منطقه‌ای مهارت‌های فنی تخصصی شرکت های آبفا را با کمک کشورهای همسایه برگزار کنیم. 
وی بیان کرد: یکی از کارنامه‌های درخشان نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه خدمات آب و فاضلاب است و برگزاری این مسابقات کمک خواهد کرد تا مردم با این خدمات بیشتر آشنا شوند زیرا بر خلاف دیگر رشته‌ها فعالیت این عرصه قابل نمایش نیست. 
ایوبی با بیان اینکه رفتار یک ملت با منابع آبی، طبیعت و محیط زیست نشان‌دهنده میزان تمدن آنهاست، افزود: ملتی که آب را درست مصرف می‌کند و به آب احترام می‌گذارد متمدن است و همواره آب در فرهنگ چندین هزار ساله ایرانیان قابل احترام بوده و در فقه شیعه نیز آلوده کردن آن حرام است. 
وی افزود:  براساس آثار چندین هزار ساله جهان، مهد تحصیل، توزیع و اخلاق آب تمدن ایران بوده است. 
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران اضافه کرد: این کمیسیون از ۲ سال گذشته همکاری جدی خود را با شرکت آبفا کشور آعاز کرده است و در کنار مشکلات مرتبط با کمبود آب به اخلاق استفاده از این مایع حیاتی توجه دارد. 
وی با اشاره به اینکه تبادل تجربیات کارکنان شرکت آبفا کشور از اهداف برگزاری این مسابقات است،گفت: این مسابقات در قالب کارگاهی برگزار می‌شود و آموزش از راه کارگاهی بسیار مهم است و برگزاری این مسابقات موجب تبادل تجربیات کارکنان و دیده شدن توانایی آنها در داخل و خارج کشور خواهد شد. 
وی افزود: در یونسکو عهد کرده‌ایم چنانچه مدیری دارای ایده خلاقی باشد برای تحقق ایده‌اش از او حمایت کنیم. 
ایوبی گفت: در این راستا مدیران بندرعباس در زمینه صنایع دستی ایده‌های خوبی ارائه دادند و این شهر به عنوان شهر خلاق صنایع دستی جهان معرفی و سنندج نیز به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان برگزیده شد.

اولین دوره مسابقات مهارت‌های فنی تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور  امروز سه شنبه با حضور ۷۰ تیم و ۱۶۷ نفر شرکت‌کننده در دانشکده صنعت آب و برق استان اصفهان آغاز شد.

این رقابت‌های ۲ روزه در زمینه مهارت‌ عیب‌یابی مدارهای فرمان در تابلو برق، تعمیرات خطوط لوله آب، نصب انشعاب آب، آزمون پارامترهای شیمیایی نمونه آب و نصب انشعاب فاضلاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.