منصور شیشه‌فروش شنبه‌شب در گفت‌وگو با ایرنا به مصوبه‌ کارگروه ویژه آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر پایداری جوی، کارگروه اضطرار آلودگی هوای مدیریت بحران استانداری اصفهان همه مقاطع تحصیلی و مهدهای کودک در مناطق ششگانه آموزش و پرورش اصفهان، زرین شهر، فولادشهر، فلاورجان، پیربکران، مبارکه، شاهین‌شهر، برخوار، خمینی‌شهر، نجف آباد فردا تعطیل است.

وی بیان کرد: همچنین فردا مهدهای کودک و مقاطع ابتدایی شهرهای کاشان و آران‌وبیدگل نیز تعطیل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: این کارگروه مصوبه‌های دیگری هم در زمینه جلوگیری از انجام فعالیت ورزشی انفرادی، همگانی و باشگاهی در محیط‌های باز و رعایت الگوی مصرف سوخت از سوی مشترکان داشت.

وی بر ضرورت خودداری از تردد با وسایل نقلیه شخصی به ویژه در محدوده‌های ترافیکی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از سوی شهروندان تاکید کرد.

بنابر توصیه کارشناسان، شهروندان و به ویژه گروه‌های در معرض خطر و حساس مانند کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و تنفسی باید در شرایطی که آلودگی هوا از مرز سالم عبور می‌کند، توصیه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی و تغذیه‌ای لازم را به کار گیرند و در صورت امکان از حضور و فعالیت در مکان‌های باز خودداری کنند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
17 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.