سرهنگ محمدرضا محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخورد با خودروهای دودزا و فاقد برگه معاینه فنی در روزهای آلوده پاییز امسال تشدید شد و نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی با بیان‌اینکه از اول تا هشتم آذر امسال با یکهزار و ۸۰۸ خودروی دودزا و هفت هزار و ۲۵۶ خودروی فاقد برگه معاینه فنی دراستان، برخورد و برگه جریمه برای آنها صادر شد، اظهار داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌ترتیب ۱۷ و ۱۸ درصد افزایش یافت.

محمدی با اشاره به فک پلاک ۸۰۲ خودروی دودزا و الزام آنها به مراجعه به تعمیرگاه برای رفع مشکل فنی و اعمال قانون برای سه هزار و ۶۷۱ کامیون دودزا در استان در آذر امسال، گفت: این موارد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز به‌ترتیب ۲۰ و ۱۰.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با تاکید براینکه بیشترین موارد برخورد پلیس با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در مرکز استان بوده است، اضافه کرد: از اول تا هشتم آذر امسال در کلانشهر اصفهان با ۳۹۳ خودروی دودزا و ۲ هزار و ۴۳۷ خودروی فاقد معاینه فنی برخورد شد و ۳۱۴ خودرو، فک پلاک و ملزم به تعمیر وسیله نقلیه خود و یکهزار و ۸۵۱ کامیون دودزا نیز اعمال قانون شدند.

محمدی، بیشترین میزان افزایش برخورد در مرکز استان را مربوط به فک پلاک و الزام به تعمیر با ۴۰ درصد اعلام و تصریح کرد: حجم زیاد خودروها و موتورسیکلت‌ها حتی اگر همه آنها دودزا نباشند، آلاینده‌های زیادی را به هوای شهر تحمیل می‌کند.

رییس پلیس راهور اصفهان خاطرنشان کرد: برای کاهش آلودگی هوا علاوه بر خودروها، مسائل دیگری مانند صنایع آلاینده نیز باید در نظر گرفته شود.

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان، مرکز استان از اول تا امروز نهم آذر در وضعیت ناسالم قرار داشت بطوریکه در سه روز چهارم، پنجم و هفتم آذر به ترتیب با شاخص ۱۶۱، ۱۵۴ و ۱۶۱ ( AQI ) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار داشت.

مدرسه‌های اصفهان و ۱۱ شهر دیگر این استان روزهای پنجم، ششم و نهم آذر به‌دلیل آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها تعطیل شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک به شمار می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.