یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

حیدر قاسمی روز شنبه در جلسه ستاد انتخابات اصفهان در جمع خبرنگاران در استانداری با بیان اینکه اقدامات انتخابات از اردیبهشت ماه با اعلام تاریخ انتخابات آغاز شده است، افزود: مرحله بعدی استعفای مقاماتی بوده که طبق ماده ۲۹ تعیین شده و در خردادماه به مدت یک هفته رخ داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در این مرحله و فرآیند سه اقدام به موازات یکدیگر صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اولین اقدام ثبت نام داوطلبان است که از روز دهم تا شانزدهم آذر به مدت یک هفته صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همزمان بررسی سوابق داوطلبان از طریق مراجع چهارگانه اتفاق می‌افتد و همزمان ۳۰ نفر از معتمدان هیات‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

قاسمی اظهارداشت: از این رو در طول فرآیند یک هفته ثبت نام داوطلبان، هیات‌های اجرایی هم برای فراهم شدن جدی و ورود به مرحله اصلی انتخابات تشکیل می‌شوند.

به گفته وی شرایط و مدارک لازم اعلام و به دلیل تعدد مدارک از طریق رسانه‌های جمعی و گروهی به اطلاع رسانده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها که آمادگی لازم را دارند این آمادگی وجود دارد تا توسط کاربران از طریق سامانه مدارک و سوابق اسکن شده و کمبودها یادآوری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه، وزارت کشور و در خارج از کشور هم از طریق کنسولگری‌ها و دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه داوطلبان می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی دارای پنج کرسی است که اصولگرایان این شهرستان در انتخابات مجلس دهم، لیستی پنج نفره به نام‌های حمیدرضا فولادگر، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، کمال حیدری، مجید نادرالاصلی و سید مجتبی خیام نکویی منتشر کردند که تنها 2 نفر از آنها به نام‌های حمیدرضا فولادگر و احمد سالک کاشانی به مجلس راه یافتند و سه نماینده دیگر به نام‌های مینو خالقی، ناهید تاج الدین و حیدر علی عابدی اصلاح طلب بودند که  در ادامه شورای نگهبان مینو خالقی را حذف کرد و حسن کامران در مرحله دوم انتخابات به مجلس راه یافت.

استان اصفهان با احتساب نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران دارای ۲۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.