حجت‌الاسلام جعفر شانظری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تشکل‌های دانشجویی در فعالیت‌های مختلف خود از جمله برگزاری سخنرانی‌ها و گفت و گوی آزاد باید اخلاق، حرمت و کرامت یکدیگر را پاس بدارند و در پویایی و نقد و بررسی خود همواره آرامش داشته باشند.

وی تاکید کرد: برگزاری برنامه‌های نقد و بررسی و گفت و گوی آزاد حتی اگر به‌طور کامل با ما مخالف باشند در دانشگاه اصفهان آزاد است به شرط آنکه اخلاق در آن رعایت شود و با حفظ آرامش فضا به سمت نقد علمی باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان با اشاره به این که تشکل‌های دانشجویی می‌توانند با پویایی و فعالیت، گرایش حداکثری دانشجویان را به سمت خود داشته باشند، اظهارداشت: لازم است فضای دانشگاه‌ها برای گفت و گو باز باشد و دانشجویان بتوانند ایده‌های خود را به راحتی در مناظره‌ها و تریبون آزاد بیان کنند.

شانظری با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: در انتخابات پیش رو باید بین مردم از همه قومیت‌ها، زبان‌ها، ادیان و اقشار وحدت وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: کشورمان دارای تنوع در ادیان و قومیت‌هاست که اگر نگاه مثبت به آن داشته باشیم، فرصتی برای مشارکت حداکثری در انتخابات است.

شانظری با اشاره به فعالیت پنج تشکل دانشجویی در دانشگاه اصفهان آنها را بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی، راه امید، مجمع اسلامی و جامعه اسلامی خواند و گفت: امسال نشست‌های مشترکی با این تشکل ها برای مشورت و برنامه‌ریزی درباره مسائل ملی برگزار شد.

دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.