ابراهیم هنرمند عصر روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو به نسبت پایدار بر روی استان است که بر همین اساس در بیشتر مناطق، وضعیت جوی به‌صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در مناطق مرکزی  از جمله کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی استان به‌دلیل پایداری و سکون نسبی هوا شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی، کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد.

کارشنناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بین ۲ تا ۵ درجه افزایش خواهد داشت.

وی پیش‌بینی کرد: در ۲۴ ساعت آینده، گرمترین نقطه استان، خور و بیابانک با ۱۶ درجه سانتی‌گراد و سردترین نقطه، چادگان با ۶ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

همچنین مرکز پایش کنترل کیفی هوای اداره‌کل محیط زیست استان اصفهان، میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان را تا عصر امروز عدد ۱۶۲ عنوان کرد که بیانگر  وضعیت بسیار ناسالم هوای اصفهان برای عموم است.

شاخص‌ کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک به شمار می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.