حمیدرضا تاملی عصر سه‌شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته فرهنگ اردستان تشریح کرد: برای پیشرفت این شهرستان باید فرهنگ جامعه را توسعه داد زیرا در زمان حاضر همه نگاه‌ها در مقوله توسعه به طور کامل متوجه بخش دولتی است و مردم کمتر آن را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش اعتبارهای حوزه فرهنگی شهرستان اردستان تاکید کرد: تقویت تشکل‌های اجتماعی و هدایت آنها در جهت دنبال کردن خواسته‌های بخش‌های مربوطه باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار اردستان با تاکید بر لزوم مشارکت صنف‌ها، انجمن‌های مردم نهاد، هنرمندان و صنعت‌گران برای توسعه شهرستان از جمله در حوزه فرهنگی سوای اعتبارهای دولتی، بیان کرد: مناسبت هفته فرهنگی فرصت مناسبی برای شناساندن توانمندی‌ها در زمینه‌های گوناگون است و باید در برنامه‌ها فرهنگ و هویت بومی به نسل جدید ارایه شود.

وی یکی از مهم‌ترین دلیل‌های نام‌گذاری هفته فرهنگ اردستان را شخصیت برجسته، شهید آیت الله سید حسن طباطبایی‌زواره معروف به مدرس عنوان کرد و افزود: به همین مناسبت آیین بزرگ‌داشت شهید مدرس و روز مجلس با حضور یکی از مسوولان کشوری برگزار خواهد شد.

تاملی در ادامه برگزاری جشنواره بز مهابادی، نمایشگاه تولیدهای دامی و محصول‌های خانگی، رونمایی از لوح یادبود ثبت ملی یخچال و فرش دستی مهاباد، جشنواره بازی‌های بومی و محلی در اردستان، همایش گویش اردستانی و جشنواره صد دانه یاقوت و قدردانی از فرماندهان ادوار پایگاه‌های بسیج شهرستان را از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگ شهرستان اردستان از پنجم تا دوازدهم ماه‌ جاری عنوان کرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان که پیشینه‌اش با افسانه‌های فولکلوریک ایرانی نیز پیوند خورده، با برخورداری از ۷۸ محوطه باستانی، ۶۷ اثر تاریخی ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.