این طرح آزمایشی که تا اسفند سال‌جاری ادامه می‌یابد، در ۲ مرکز خدمات جامع سلامت مهرپرور و شهید ساکنی کاشان با جمعیت زیر پوشش نزدیک به ۳۴ هزار نفر به اجرا درمی‌آید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان روز سه‌شنبه در آیین آغاز طرح هر خانه یک پایگاه سلامت تشریح کرد: یک نفر از هر خانواده در چارچوب این طرح با هدف جامعه محور کردن خدمت و جامعه محور کردن علوم پزشکی به عنوان سفیر سلامت انتخاب می‌شود و آموزش‌هایی برای پیشگیری و مراقبت‌های اولیه و توان‌بخشی دریافت می‌کند.

سید علیرضا مروجی افزود: تغییر سبک زندگی باید از خانه‌های مردم آغاز شود و این طرح نیز با هدف ورود سلامت به خانه مردم به اجرا درمی‌آید.

وی بیان کرد: دارا بودن دست‌کم ۱۸ سال سن، سواد بالای هشت کلاس و مقبولیت و نفوذ در خانواده شرط انتخاب فرد به عنوان سفیر سلامت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: آموزش‌های لازم به سفیران سلامت در سه حوزه پیشگیری، درمان و توان‌بخشی با استفاده از جزوه‌ها و کتاب‌های آموزشی، آموزش‌های حضوری و مجازی در مرکزهای جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به همگانی شدن طرح هر خانواده یک پایگاه سلامت پس از گذشت سه ماه در سراسر کشور ابراز امیدواری کرد، نتیجه اجرای آزمایشی طرح به‌زودی اعلام شود.

۲۷ مرکز بهداشت شهری، ۳۱ خانه بهداشت، ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت و ۲۷ پایگاه سلامت در منطقه کاشان فعالیت دارد.

جمعیت افزون بر ۴۶۵ هزار نفری شهرستان‌های کاشان‌ و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.