بهزاد شاهسوندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که وظایف عمده این معاونت در حوزه  ساخت بزرگراهها، راههای روستایی و ساختمان‌های دولتی است، افزود: این پروژه‌ها در مراحل مختلف عملیات راه‌سازی از جمله خاکبرداری، خاکریزی و روکش آسفالت قرار دارد.
وی اضافه کرد: افزون بر این مطالعات ساخت ۱۱ پروژه بزرگراهی دیگر با برآورد یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد: هفت دستگاه تقاطع غیر همسطح به منظور رفع نقاط حادثه خیز استان با  بالغ بر ۸۷۰ میلیارد ریال در دست اجراست.
وی اظهارداشت: در حوزه ساخت راه‌های روستایی ۴۱ پروژه فعال به طول ۱۶۸ کیلومتر با۴۹۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.
شاهسوندی بیان کرد: ۱۱ دستگاه ساختمان دولتی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال توسط این اداره‌کل در حال ساخت است که یکی از مهمترین آنها ساختمان اداره کل مدیریت بحران استان است که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشت و برای تکمیل آن به ۲ میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی احداث باند دوم محور نایین، انارک، خور و طبس(طریق الرضا(ع)) به طول ۲۵۳ کیلومتر را یکی از پروژه‌های شاخص در حوزه ساخت راههای اصلی و بزرگراه های برشمرد و گفت: از مجموع این مسیر ۸۰ کیلومتر با هزینه‌ ۸۹۰ میلیارد ریال در ۲ بخش ۳۸ و ۴۲ کیلومتری به بهره‌برداری رسیده است.
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین ۴۰ کیلومتر دیگر از این مسیر با ۴۲۰ میلیارد ریال تا شهر انارک در دست احداث است که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی اضافه کرد: طراحی اولیه ۳۰ کیلومتر دیگر از این مسیر از سه راهی شجره تا سه راهی چوپانان انجام شد که مراحل احداث آن پس از طی مراحل مناقصه توسط پیمانکار آغاز خواهد شد.
شاهسوندی با بیان این که میدان فرخی جعفرآباد در این محور با هشت میلیارد ریال آماده و در مرحله انتخاب پیمانکار است، ادامه داد: همچنین کمربندی فرخی به طول ۱۹ کیلومتر در این محور قرار دارد که عملیات پایه راه‌سازی آن انجام شد و در صورت تامین اعتبار روکش آسفالت آن انجام خواهد شد.
وی دومین پروژه شاخص اداره کل را احداث محور بادرود - کاشان به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی بندرعباس - تهران برشمرد و بیان کرد: این محور به طول ۵۲ کیلومتر است که سالهای گذشته ۱۸ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و ۲۶ کیلومتر دیگر با ۲۷۰ میلیارد ریال در دست احداث است و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت تامین یکهزار و ۵۰۰ تن قیر مراحل آسفالت آن تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان تصریح کرد: عملیات خاکریزی و ساخت ابنیه فنی بخشی از این مسیر به طول هشت کیلومتر انجام شده است و پس از  مراحل تشریفات مناقصه، توسط پیمانکار احداث خواهد شد.
وی احداث باند دوم دامنه، خوانسار، خمین، گلپایگان را از دیگر پروژه‌های شاخص این نهاد برشمرد و اظهارداشت: این پروژه بخشی از  محور ترانزیتی اراک - بوشهر است که ۱۱۰ کیلومتر آن در استان اصفهان قرار دارد.
شاهسنوندی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۱۰ کیلومتر این محور ۳۳ کیلومتر با اعتبار ۴۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و بخشی از آن به طول ۱۷ کیلومتر با اعتباری ۳۷۰ میلیارد ریالی در دست اجراست که تا کنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به عنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.