عبدالحسین صابری روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سمیرم افزود: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۲۷۰  میلیارد ریال برای اجرای اشتغال‌زا در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال  از این میزان اعتبار پرداخت شده و قرارداد مابقی تسهیلات برای پرداخت به متقاضیان واجد شرایط بسته شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم افزود: مجموع اعتبار اشتغال در سامانه کارا و اشتغال این شهرستان بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال است است که  ۷۵ درصد آن محقق شده است.

صابری با بیان اینکه بقیه این اعتبار ۹۰ میلیارد ریال است که باید تا پایان سال جاری جذب شود، تصریح کرد: اگر مدیران دستگاه‌ و سازمان‌ها برای جذب اعتبار باقی مانده همکاری و تلاش نکنند، سال آینده اعتبار اشتغال کمتری به شهرستان اختصاص داده خواهد شد.

وی با اعلام آمار برخی طرح‌های معرفی شده افراد به بانک‌ها ادامه داد: ۱۰۶ طرح به بانک توسعه تعاون، ۱۱۸ طرح بانک کشاورزی، پست بانک ۱۸۱ طرح و صندوق کارآفرینی امید ۶۰ طرح را تقبل و پرداخت کرده‌اند.

رییس اداره کار و تعاون سمیرم از مدیران بانک‌های دولتی حاضر در این جلسه خواست مشکل جذب نشدن اعتبارات اشتغال و ناتوانی برخی متقاضیان در گرفتن تسهیلات را   بررسی و موانع را رفع کنند.

وی یکی دیگر از مشکلات شهرستان سمیرم را نداشتن طرح‌های قابل دفاع برای اشتغال‌ عنوان کرد و گفت: اولویت طرح‌ها در حوزه‌های صنعت و گردشگری است اما در بخش کشاورزی نیز اگر طرح‌های درخور و بزرگی ارائه شود اعتبار خوبی می‌تواننددریافت کنند.

صابری آماری هم از ثبت نام شدگان سامانه رصد اشتغال ارائه داد و گفت: ۵۲۴ نفر از ابتدای سال ۹۸ تا امروز در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که شهرداری‌های چهار شهر شهرستان با یک نفر ثبت نام شده کمترین تعداد را دارند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم همچنین به طرح کارورزی تحصیل کردگان اشاره کرد و اظهار داشت: تعهد مشخص شده برای شهرستان ۳۴ نفر بود که با ۱۱۰ نفر اجرا شد و برخی نیز بکارگیری شدند.

صابری مجموع اعتبار طرح‌های مشاغل خانگی را ۳ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این اعتبار سال گذشته بالای ۱۰ میلیارد ریال  بود اما امسال کاهش یافت.

وی با یادآوری اینکه بخشی از طرح‌ها مشکلات یا مغایرت‌هایی با بخشنامه‌های استانی دارند ادامه داد: بیمه نکردن افراد از سوی کارفرمایان و همچنین شرایطی که بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی در تعداد بیمه شدگان دارند مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد کرده است.

رییس اداره بهزیستی سمیرم در ادامه همین جلسه خاطر نشان کرد: کل اعتبار این نهاد حمایتی در بخش اشتغال ۱۹۰ میلیارد ریال  است که  بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال  آن به بانک‌ها معرفی شده است.

زهرا داودی تصریح کرد: تعداد معرفی شدگان از طرف اداره بهزیستی ۵۰ نفر و سقف تسهیلات دریافتی از طرف بانک ها ۵۰۰  میلیون ریال است.

سید محمدرضا موسوی رییس صندوق کارآفرینی امید سمیرم نیز گفت: ۳ طرح شهرستانی بالاتر از  ۱۰ میلیارد ریال برآورد هزینه اجرا داریم که باید در  مرکز استان پیگیری شود تا بتوانند تسهیلات مورد نیازشان را دریافت کرده و فعالیت خود را آغاز کنند.

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سمیرم به منظور ارائه گزارش کار دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح‌های اشتغال‌زا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

شهرستان سمیرم با اشتغال ۹۰ درصدی مردم در بخش کشاورزی و باغداری دارای چهار بخش، ۶ شهر و ۱۵۰ روستا و آبادی است.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.