عباس رضایی عصر روز یکشنبه در مراسم پایان یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان در مجتمع استاد فرشچیان اصفهان استاندار اصفهان با تاکید براینکه مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند، افزود: رعایت تقوا و اخلاق حرفه‌ای یکی از ملزومات کار رسانه‌ای است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در جریان‌سازی اتفاقات دارند، ملزومات رسانه‌ای باید رعایت شود زیرا ممکن است خبری نسنجیده و رُخ نداده در جامعه مشکل‌ساز شود.

وی به رسانه‌ها توصیه کرد که در شرایطی که نظام و دولت با تمام توان برای حل مشکلات جامعه تلاش می‌کنند نباید با انتشار اخبار نادرست خود، بی‌انصافی کنند.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، رسانه‌ها باید با رعایت اخلاق الهی به انتشار اخبار امیدآفرین در جامعه بپردازند و مطالب آنها صرفاً بیان کمبودها نباشند.

رضایی تصریح کرد: باید در کنار بیان نقدها و انتقادات به اطلاع‌رسانی شفاف نیز پرداخته شود زیرا نقش رسانه‌ها، نظارتی است و این مهم نباید فراموش شود.

وی رسانه‌ها را بازوهای پیشرفت و توسعه کشور دانست و گفت: این توسعه نیازمند رعایت اخلاق حرفه‌ای و تعهد کاری است.

استاندار اصفهان، برگزاری جشنواره مطبوعات را فرصت ارزشمندی برای شناسایی استعدادهای ناب در بین جوانان دانست و گفت: باید از این فرصت به بهترین نحو بهره برده شود.

یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان با تقدیر از نفرات برگزیده از میان 800 اثر ارسالی در چهار بخش موضوعی، حرفه‌ای، ویژه و جانبی در مجتمع استاد فرشچیان اصفهان برگزار شد.

استان اصفهان دارای ۴۷۳ رسانه دارای مجوز رسانه است که از این تعداد ۲۵۸ رسانه، چاپی و مابقی پایگاه خبری و الکترونیکی هستند.

این استان دارای ۱۱ روزنامه،۴۳ هفته‌نامه،۲۰ دوهفته‌نامه، ۶۴ ماهنامه، ۱۸ دوماهنامه و ۸۱ فصلنامه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.