عباس رضایی روز چهارشنبه در مراسم آغاز سومین جشنواره "طلای سرخ" شهر دهق از توابع شهرستان نجف‌آباد افزود: ما امروز در ابتدای کار در زمینه زعفران هستیم و مدل‌های خوبی در این زمینه توسط استان‌های دیگر ارائه شده است.

وی با بیان‌اینکه مهمترین مساله در این زمینه کیفیت است، اظهار داشت: امروز رقابت شدیدی با استان خراسان رضوی در زمینه زعفران وجود دارد و البته این رقابت باید همراه با رفاقت باشد و از دانش و تجربه آنها استفاده کنیم.

به گفته وی، خراسانی‌ها بسته‌بندی‌های زیبایی برای زعفران استفاده می‌کنند و در دنیای امروز، بسته‌بندی برای ورود به این بازار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه جوانان استان باید با ذهن خلاق خود بسته‌بندی‌های زیبایی با برند اصفهان طراحی کنند، خاطرنشان کرد: مساله بازاریابی و رقابت در دنیای امروز به یک هنر و علم تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمتر از طلای سرخ، تفکر ایجاد طلا در ذهن مردم است، اضافه کرد: آینده بسیار روشنی برای این منطقه و جوانان خلاق این استان پیش بینی می‌کنم. 

رضایی با بیان اینکه شرایط اقلیمی استان مثل سال‌های گذشته نیست، خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم، ما را براین می‌دارد که خود را با شرایط جدید تطبیق دهیم.

وی تصریح کرد: امروز با محدودیت عجیبی در مساله آب بعنوان مایع حیات در استان مواجهیم و یکی از مهمترین وظایف ما این است که خود را با شرایط کم‌آبی که با عنوان طرح سازگاری با کم آبی مطرح شده است، وفق دهیم.

استاندار اصفهان بیان کرد: شعاری را بر اساس این اصل برای استان انتخاب کردیم که یک قطره آب بیشتر به استان بیاوریم و یک قطره آب کمتر مصرف کنیم.

به گفته وی، بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و امروز دیگر زمان کشت غرق‌آبی بسر آمده است و چاره‌ای جز تغییر نگرش نداریم و باید به سمت کشت محصولاتی نظیر زعفران و کشت‌های گلخانه‌ای روی بیاوریم.

سومین جشنواره طلای سرخ(زعفران) هشتم تا دهم آبان سال‌جاری در روستای "دماب" شهر دهق از توابع شهرستان نجف‌آباد در غرب اصفهان برگزار می‌شود.

شهرستان نجف آباد با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

 حدود یکصد هکتار از اراضی بخش مهردشت این شهرستان زیر کشت زعفران است.  

جشنواره طلای سرخ در ۲ دوره گذشته در سال های ۹۵ و ۹۶ در این شهرستان برگزار شده بود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.