محمد اعتدادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع با احتساب مراکز پیش‌دبستانی ، ۲ هزار و ۳۷۲ مدرسه غیردولتی در استان اصفهان فعال است که از این میزان سهم شهر اصفهان یکهزار و ۴۶ واحد و سایر مناطق نیز یکهزار و ۳۲۶ واحد آموزشی است.

وی در مجموع ۲۱ درصد از مدارس استان اصفهان را غیردولتی دانست و اظهار داشت: هم اکنون هفت هزار و ۳۴۴ نیروی انسانی در بخش مدارس غیردولتی مشغول فعالیت هستند که این نشان‌دهنده ایجاد اشتغال پایدار توسط آموزش و پرورش در بخش خصوصی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به مشکلات کمبود ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفری معلم در استان ادامه داد:   با یاری استاندار اصفهان و تلاش هفت ماهه این کمبود را از طریق مدارس غیردولتی جبران کردیم.

وی تصریح کرد: همچنین برخی دانش‌آموزان مایل به تحصیل در مدارس غیردولتی بوده و یا آموزش و پرورش به منظور پوشش دادن نیروهای انسانی آن‌ها را به سمت مدارس غیردولتی سوق داد.

اعتدادی خاطرنشان کرد: اگر مدارس غیردولتی در نظام آموزشی استان فعالیت نداشته باشند ما به حدود ۷۰۰ مدرسه دولتی جدید نیاز خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: این میزان معادل حدود چهار هزار کلاس درس در سطح استان اصفهان است که نشان می‌دهد مدارس غیردولتی تا چه میزان به یاری آموزش و پرورش استان آمده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی بیشتر در اماکنی غیرآموزشی و با کاربری مسکونی تشکیل و مستقر می‌شوند گفت: با وجود بند (ب) ماده یک و ماده چهار آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف مصوبه سال ۹۵، استان در آینده با مشکل در این زمینه مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد:  این آیین نامه شامل حال بیش از ۹۵ درصد مدارس غیردولتی نمی‌شود.

براساس بند (ب) ماده یک آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی، تاسیس، راه اندازی و تغییر محل مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در فضای مناسب و مورد نیاز مناطق و محلات مختلف منطبق با طرح تفضیلی و هماهنگی با شهرداری محل و طبق ضوابط فنی و ایمنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارش کشور باید صورت بگیرد.

همچنین طبق ماده چهار این آیین نامه، استقرار مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در فضاهای (عرصه و اعیان) دارای هر نوع کاربری اعم از مسکونی و غیرمسکونی با رعایت بنده (ب) ماده یک صورت می‌گیرد.

در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.