شهرام آذرپی روز دوشنبه در همایش ایمنی و ترافیک که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سالن همایش‌های فرمانداری تیران و کرون برگزار شد و افزود: شمار متوسط ۳۰ نفره تلفات جاده ای در هر یک سال و تعداد بالای واژگونی و تصادف در مسیرهای مواصلاتی این منطقه نگران کننده است که باید برای کاهش آن تدبیر و برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: آمار تصادفات در کل کشور نگران کننده است و این موضوع یک چالش اقتصادی و اجتماعی برای جامعه ما شده که باید نهادهای مختلف فرهنگی و متولیان امر اقدامات راهبردی جدی را انجام دهند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری تیران‌ و کرون با بیان اینکه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی یک ضرورت فراموش شده در کشور است، خاطر نشان‌کرد: ایمنی در حمل و نقل عمومی به دلیل نظارت‌های پلیس و راهداری و حمل و نقل افزایش یافته و اگر این بستر تقویت شود علاوه بر تسهیل تردد و جابه جایی مسافر، کیفیت سفر نیز افزایش خواهد یافت.

وی از فعالان حمل و نقل عمومی خواست تا با تلاش برای رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، اصول رانندگی را به دیگر رانندگان بیاموزند و بستر ساز ترویج فرهنگ ترافیک باشند.

آذرپی وجود نقاط پر تصادف در هر منطقه را تهدیدی علیه ایمنی در ترافیک بیان‌کرد و گفت: برای رفع این چالش نباید منتظر اعتبارات دولتی بود بلکه باید خیرین و همچنین بودجه‌های محلی به این حوزه‌ها اختصاص یابد تا اینکه اصلاح این دسته از نقاط جاده ای سریع تر انجام و حوادث کاهش یابد.

وی کیفیت بخشی به تولید خودرو در کشور را نیز ضروری بیان‌کرد و افزود: افزایش نظارت ها و همچنین بکارگیری ایده و نظرات کارشناسان و دانشگاهیان در تولید خودرو ایمن مهم است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تیران‌ و کرون در این نشست با اشاره به کاهش تصادفات ترافیکی در حوزه شهری این شهرستان خاطرنشان‌کرد: اصلاح نقاط پرحادثه و فرهنگ سازی در کاهش حوادث نقش داشته است.

مهدی پاکی ادامه داد : نظارت های پلیس بر ناوگان حمل و نقل عمومی در زمان‌های مختلف وجود دارد و قانون‌مداری از شروط اساسی در پیشگیری از تصادفات خواهد بود که رانندگان سرویس های مدارس، مینی بوس، تاکسی و اتوبوس می‌توانند الگویی برای دیگران باشند.

وی با اشاره به اینکه در این همایش از ۷۶ فعال فرهنگی، راننده نمونه و افراد قانون‌مدار تجلیل می شود، خاطرنشان‌کرد: تجلیل و معرفی این افراد سهم موثری در الگوسازی برای کاهش تصادفات دارد.

همایش ایمنی و ترافیک در محل سالن فرمانداری تیران‌وکرون با حضور رانندگان، فعالان فرهنگی و معتمدین محلی به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد.

تیران و کرون یکی از نقاط پرتردد استان اصفهان محسوب می‌شود.

۷۱۳۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.