سرهنگ پاسدار غلامعلی نوربخش شامگاه یکشنبه در ششمین قرارگاه کاهش تصادفات جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در نیمه نخست سال‌جاری ۸۸ فقره حادثه فوتی، ۴۴۰ تصادف جرحی و ۶۱۳ حادثه با مجروح در استان به ثبت رسید که در این مدت یک‌هزار و ۵۶ تخلف در جاده‌های چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

نوربخش ۶۵ درصد جاده‌های چهارمحال و بختیاری را بدون خط‌کشی اعلام و تصریح کرد: بیشترین تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد.

وی یادآور شد: ۵۵ پرتگاه فاقد حفاظ، ۶۳۲ پیچ غیرایمن و مستعد حادثه،۴۷۱  دستگاه پل فاقد حفاظ و ۲۷ نقطه پرتصادف در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

نوربخش، طول راه‌های چهارمحال و بختیاری را ۳ هزار و ۷۳۲ کیلومتر دانست و اظهار داشت: طول ۴۹ گردنه موجود در این استان ۲۱۷ کیلومتر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تصادفات این استان در سال گذشته ۲ هزار و ۱۶۸ فقره بوده است.

سرهنگ ایرج حسین‌پور تاکید کرد: از این تعداد ۳۱ فقره فوتی، یک‌هزار و ۱۸۵ حادثه جرحی و ۹۵۳ تصادف خسارتی بوده است.

وی افزود: بدنبال تصادفات سال گذشته در جاده‌های چهارمحال و بختیاری ۳۴ نفر فوت کردند و یک‌هزار و ۳۳۱ نفر مجروح شدند.

حسین‌پور تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۹۲۵ فقره تصادف در چهارمحال و بختیاری رخ داده است.

وی یادآور شد: از این تعداد ۱۲ فقره فوتی، ۴۵۴ حادثه جرحی و ۴۵۹ تصادف خسارتی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بدنبال تصادفات جاده‌ای استان در نیمه نخست سال‌جاری ۱۳ نفر فوت و ۵۱۶ نفر مجروح شده‌اند.

وی گفت: تصادفات فوتی چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست امسال ۴۳ درصد و حوادث حاده‌ای جرحی در استان ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

حسین‌پور تاکید کرد: در این مدت تعداد فوتی‌ها ۱۰ درصد و تعداد مجروحان ناشی از تصادفات جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ۴۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: البته در نیمه نخست سال‌جاری تعداد تصادفات خسارتی چهارمحال و بختیاری ۹۲ درصد و مجموع تصادفات جاده‌ای استان ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری علت ۵۶ درصد تصادفات جاده‌ای این استان نداشتن توجه به جلو و رعایت نکردن حق تقدم است.

همچنین ۴۰ درصد عامل وقوع تصادف مربوط به خودروهاست و ۶۰ درصد تصادف کنندگان نیز سواد زیر دیپلم دارند.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.