حسین سیستانی، شنبه‌شب در نخستین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری شهرستان اصفهان افزود: صنایع دستی روستایی بسیار عالی و زیباست اما چون دیده نمی‌شود زمینه فروش آن نیز پایین است.
وی اظهار داشت: اگر نمایشگاهی از محصولات روستایی در سطح شهر مانند گذر چهارباغ برگزار شود، مردم از زیبایی‌ها و نوآوری‌های آنها لذت خواهند برد و فروش بهتری هم خواهند داشت.
فرماندار اصفهان اضافه کرد: اگرچه برخی از روستائیان برای محصولات خود بازاریابی کرده‌اند ولی ضرورت دارد زمینه ارائه سازمان یافته این محصولات فراهم شود.
وی تصریح کرد: مسوولان اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، مسوولان بخش روستایی، بخشداران و دهداران باید با راه‌اندازی چند مرکز دائمی عرضه محصولات روستایی، زمینه فروش این کالاها را فراهم سازند.
سیستانی تصریح کرد: در صورتی که زمینه فروش محصولات روستایی فراهم شود روستائیان نیز با دریافت تسهیلات با نرخ بیش از ۴ درصد توان فروش محصولات خود را خواهند داشت.
وی گفت: البته نشست‌هایی با بانک‌ها و صندوق کارآفرینی امید به‌منظور کاهش سختگیری‌ها و تسریع در ارائه بیشتر وام به منظور اشتغالزایی روستایی برگزار شده است.
فرماندار اصفهان گفت: البته منابع صندوق کارآفرینی امید تامین نشده و با توجه به اینکه پول‌ها در دست مردم است، تامین آن ضعیف شده و البته مسوولان این صندوق درصدد تامین اعتبارات جدید به‌منظور اشتغالزایی هستند.
سیستانی خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای روستا، اشتغال خانگی است که با ارائه تسهیلات اندک ارزان قیمت، قابل اجراشدن است.
 فرماندار اصفهان گفت: البته بنیاد برکت هم اعلام آمادگی کرده است که بین ۵ تا ۷ هزار میلیارد ریال به این کار اعتبار اختصاص دهد.
سیستانی گفت: ۱۵ مهر در تقویم رسمی کشور به‌عنوان "روز روستا" نامگذاری شده است لذا در این ایام، نمایشگاهی برای ارائه توانمندی‌ها، اقدامات و فعالیت‌های روستائیان شهرستان اصفهان برپا شده است.
وی ادامه داد: بازدید از این نمایشگاه نشان می‌دهد که مردم روستا با اخلاص، صفا و  دسترنج خود، محصولاتی تولید می‌کنند که گاهی از نمونه‌های شهری نیز برتر است.
 نخستین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری شهرستان اصفهان، عصر شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان گشایش یافت.
این نمایشگاه در قالب غرفه‌های مختلف در وسعت یکهزار متر شامل۸۰۰ متر فضای سربسته و ۲۰۰ متر فضای سرباز به ارائه دستاوردها و توانمندی‌های روستاهای شهرستان اصفهان پرداخته است.

هدف این نمایشگاه معرفی توانمندی‌های روستائیان با محورهای توسعه کسب و کار و رونق تولید در روستاها، معرفی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگر در روستاها، معرفی دستاوردهای دهیاری‌ها و جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال و تولید درآمد در روستاهای شهرستان اصفهان اعلام شده است.

این نمایشگاه از امروز تا ۱۵ مهر در محل برگزاری نمایشگاه‌های استان واقع در پل "شهرستان" دایر است.

۶۰۲۷/۷۱۳۴/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.