منصور شیشه فروش شنبه شب در آئین بهره برداری از ایستگاه ۲۵ آتش نشانی اصفهان افزود: بهره‌برداری از این ایستگاه آتش نشانی مبین توجه مدیران کلان شهری به موضوع ایمنی است زیرا در راستای ایمنی نیاز به یک شهروند و شهر ایمن داریم.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها در راستای گام‌هایی است که برای شهر هوشمند، شهر ایمن و شهر الکترونیک برداشته می‌شود، اضافه کرد: براساس آمار موجود در سال گذشته حدود ۲۸ دستگاه خودروی سبک و سنگین امدادی به ناوگان آتش نشانی اصفهان اضافه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهارداشت: از آن جایی که شهر اصفهان در زمینه حوادث مخاطره آمیز است و تجمیع صنایع را در این استان داریم و به عنوان چهار راه ارتباطی کشور در زمینه ارتباطات شناخته می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: اصفهان جانشین بر مدیریت بحران تهران بزرگ و برای هشت استان اطراف به عنوان معین عهده‌دار وظایف مدیریت بحران است.

شیشه فروش ادامه داد: سیل در فروردین ماه سال جاری اگر چه خسارات زیادی داشت اما برکاتی هم داشت به این لحاظ که آب در رودخانه زاینده رود جاری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان اگرچه از اثرات سیل بی بهره نبود و خساراتی به مناطق غرب و جنوب وارد شد اما این استان به عنوان معین برای استان‌های خوزستان و لرستان انتخاب شد.

وی ادامه داد: لحظه اول که حادثه سیل رخ داد شهردار اصفهان و نزدیک به ۸۰ نفر از عوامل شهرداری این شهر و شهرداری‌های اطراف قبل از هر استانی در منطقه سیل زده لرستان حضور پیدا کردند.

شیشه فروش اضافه کرد: در استان خوزستان استان اصفهان به عنوان معین حدود ۳۰۰ نفر از عوامل آتش نشانی، مهندسی و ماشین آلات را عهده دار روزانه ۱.۵ کیلومتر دیواره سازی رودخانه کارون کردند تا اجازه ندهند آب به شهر اهواز وارد شود.

وی اظهارداشت: قرار است استان اصفهان ۴ هزار واحد مسکونی در استان لرستان بازسازی کند همچنین باید گفت در زلزله سرپل ذهاب کرمانشاه هم استان اصفهان هم خوش درخشید و ۱۲ هزار رواحد مسکونی را بازسازی کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: آمارها حاکی از آن است که طی یکسال گذشته ۲۰۰ هزار نفر از افراد توسط آتش نشانی آموزش ایمنی داده شدند همچنین ۴ هزار نفر هم از حوادث طی یکسال گذشته نجات پیدا کردند.

وی با بیان اینکه باید امکانات را بسیج کنیم تا مولفه‌های پایداری، ماندگاری و تاب آوری شهر را داشته باشیم، ادامه داد: ما در شهری قرار داریم که در پاییز و زمستان شرایط آلودگی هوا را دارد از این رو شهرداری اصفهان ۱۰ ایستگاه پایش آنلاین هواشناسی و سنجش آلاینده‌ها را در این زمینه تقویت کرده است.

آتش نشانی مورد توجه مدیریت شهری اصفهان است

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه هماهنگی و ‌همکاری خوبی بین مدیریت شهری وجود دارد، بیان کرد: طی ۲ سال گذشته آتش نشانی مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است زیرا امنیت شهروندان به خدمات برمی‌گردد.

علیرضا نصر اصفهانی تصریح کرد: سال گذشته بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی و امسال در همین راستا بودجه‌ای توسط شهرداری تدوین و به تصویب شورای شهر اصفهان رسید.

شهردار اصفهان در این آئین بیان کرد: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در بسیاری از امور سرآمد بوده و پتانسیل‌های فراوانی دارد که باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه اولویت‌های توسعه در این منطقه باید افزایش پیدا کند تا در اسرع وقت شاهد بهبودی وضع این منطقه و محله باشیم، بیان کرد: ایجاد فضای امن با مشارکت و حمایت مردم امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا، ایستگاه آتش نشانی کوی میلاد شماره ۲۵ همزمان با گرامیداشت هفتم مهر روز آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با مساحت هزار و ۴۰۰ مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال با حضور مدیران شهری افتتاح شد.

هفتم مهر هر سال در تقویم رسمی کشور روز آتش نشانی نامگذاری شد.

۲۵ ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با ۶۲۴ نیروی عملیاتی و ۹۰ نیروی ستادی در مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.

/۶۰۲۶/۹۹۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.