حجت الاسلام حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: معادن و منابع انرژی هر کدام سرمایه‌های زیادی برای کشور هستند که خام‌فروشی و بی‌توجهی به فرآوری آن ها موجب کاهش اشتغال و جلوگیری از تقویت زمینه‌های اقتصادی کشور می‌شود.

وی بیان‌کرد: منابع انرژی و یافته‌های معادن به صورت خام به  صورت ارزان به خارج از کشور فروخته و فرآورده‌های آن‌ها با قیمت‌گران برای تامین نیازها خریداری می‌شود که این موضوع باعث خروج ارز از کشور و همچنین جلوگیری از اشتغال می‌شود.

امام جمعه تیران تقویت ظرفیت‌های تولیدی و فرآوری از منابع انرژی در کشور را برای توسعه اقتصادی مهم بیان‌کرد و گفت: باید مدیریت اجرایی کشور برنامه‌ریزی خود را بر تربیت نیروی انسانی در جهت فرآوری نعمت‌های مهم بکارگیرد و نیروی انسانی توانمند به رونق تولید کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در تیران و کرون معادن وجود دارد، خاطرنشان‌کرد: این معادن با واگذاری به شرکت‌های بخش خصوصی برداشت و چهره شهر تخریب و در نهایت صادر می‌شود و از این منابع مهم اقتصادی در کشور و شهرستان کمتر استفاده می‌شود.

رشیدیان به فعالیت‌های دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: تغییرات صورت گرفته در این نهاد مهم کشور موجب تغییر ساختار اداری و همچنین برخورد جدی با مجرمان و حفظ منافع بیت المال و شخصی افراد شده است.

وی یادآورشد: برخورد با متخلفین در دستگاه قضایی و سایر نهادها موجب پیشرفت کار در کشور و امیدواری مردم به نظام می شود.

وی هفته نیروی انتظامی را فرصتی برای معرفی دستاوردهای این یگان انتظامی بیان کرد و گفت: نهادهای و سازمان های اداری در تامین امنیت و کاهش معضلات اجتماعی با نیروی انتظامی همکاری کنند.

7131/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.