فرشاد مستأجران روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: استقرار سامانه بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی و ساماندهی سایت تخلیه این نوع پسماند، می‌تواند علاوه بر زیباسازی منظر شهری، باعث کاهش تهدیدهای زیست محیطی عدیده‌ای مانند ریزگردها و شیوع بیماری سالک شود و به بازیافت مواد به چرخه تولید کمک شایانی کند. 

وی گفت: فراخوان شناسایی شرکت‌های علاقه‌مند به ساماندهی پسماندهای ساختمانی از امروز آغاز می شود و  تلاش این سازمان در راستای استفاده از فناوری‌ها و دانش به روز دنیا در کنار توان و تخصص داخلی و دانش بومی است.

مستأجران با تأکید بر اهمیت مدیریت اصولی پسماندهای ساختمانی در اصفهان بیان کرد:  به منظور شناسایی شرکت‌های توانمند داخلی در زمینه‌های مورد نیاز شهر، از شرکت‌های توانمند و دانش محور دعوت شده تا رزومه کاری و پیشنهادهای خود را در زمینه استقرار سامانه بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی و ساماندهی سایت تخلیه در سطح شهر، به این سازمان ارسال کنند. 

مستأجران در خصوص وضعیت تولید پسماند در اصفهان گفت: پسماندهای ساختمانی حجم عظیمی از پسماندهای تولیدی در شهرها را به خود اختصاص می‌دهد؛ به نحوی که در اصفهان روزانه شاهد تولید حدود هفت هزار تن پسماند ساختمانی و عمرانی هستیم که از این میزان حدود ۳.۵ هزار تن در اختیار سازمان قرار می گیرد و عدم مدیریت صحیح این پسماندها می‌تواند شهروندان را دچار مشکلات جدی کند. 

معاون برنامه ریزی، فناوری و پژوهش سازمان مدیریت پسماند اصفهان در خصوص لزوم به کار گیری این سامانه گفت: استقرار  سامانه بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی و ساماندهی سایت تخلیه می‌تواند علاوه بر زیباسازی منظر شهری، باعث کاهش تهدیدهای زیست محیطی عدیده‌ای مانند بروز پدیده ریزگردها و شیوع بیماری سالک شده و به بازیافت مواد به چرخه تولید کمک شایانی کند. 

مستأجران تاکید کرد: اجرای این گونه طرح‌ها تنها زمانی به سرانجام مورد انتظار خواهد رسید که شهروندان به عنوان حلقه اصلی این فرآیند با سازمان مدیریت پسماند همکاری مطلوبی داشته باشند و در صورت تولید پسماندهای ساختمانی، از فرآیندهای استاندارد برای دفع آن اقدام کنند و آن را در مکان‌های غیر مجاز تخلیه نکنند تا ضمن ایجاد بستری برای بازیافت این نوع پسماندها، از محیط زیست مناسب‌تری هم برخوردار باشیم. 

پسماند  ساختمانی به آن دسته از مواد زاید که در اثر ساخت و ساز یا تخریب و مرمت و یا حفاری و گودبرداری حاصل از فعالیت‌های عمرانی باقی می‌ماند گفته می‌شود.

 / ۶۰۲۲ / ۳۰۸۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.