حمیدرضا نیک‌طبع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه‌ریزی این اتحادیه برای برگزاری نمایشگاه صنعت هنر مد در دی ماه امسال در اصفهان افزود: برای برگزاری چنین نمایشگاهی از یک سو حضور گسترده شرکت‌های تولید پوشاک و صنایع نساجی اصفهان و از سوی دیگر حمایت مسوولان اجرایی استان برای برپایی این نمایشگاه از تبلیغ تا اجرا نیاز است.

وی اظهارداشت: برای این منظور از هم اکنون باید کارگروهی در استان با حضور اتحادیه‌ها و انجمن‌های فعال صنعت نساجی و پوشاک تشکیل شود تا خروجی و بازخورد این نمایشگاه بتواند به رونق تولید پوشاک در استان منجر شود.

دبیر کارگروه صنعت مد و لباس کشور افزود: تجربه برپایی نمایشگاه های پوشاک به ویژه در اصفهان نشان داد که پیشکسوتان این عرصه خود را کنار می کشند و شرکت های تولیدی فعال حضوری کمرنگ دارند و از این ظرفیت بهره لازم را نمی‌برند.

وی با اشاره به اهمیت صنایع به ویژه صنعت پوشاک در رونق اقتصادی منطقه گفت: صنعت پوشاک به عنوان یک کالای روزمره و پرمصرف محسوب می‌شود و می‌تواند زمینه اشتغالزایی و توسعه کسب و کار فعالان این صنعت را فراهم کند.

توجه به مطالبه‌گری مشتری و قوانین استاندارد در حوزه مد و لباس ضروری است

مشاور ارشد اتحادیه پوشاک کشور با تاکید بر اینکه توجه به ذائقه و مطالبه‌گری مشتری و همچنین تولید براساس چهارچوب قوانین و استانداردهای پوششی کشور در عرضه و رونق فروش پوشاک بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورها با نیازسنجی از میزان استقبال مردم کشور از کالاهای خاص به تولید و واردات آن در کشور اقدام می‌کنند گفت: تولیدکنندگان با بی‌توجهی به نیاز سنجی و حضور پررنگ در عرصه عرضه و تنوع‌بخشی به تولیدات خود، متضرر خواهند شد.

نیک طبع، برپایی نمایشگاه صنعت هنر مد را فرصتی برای بیان گفت و گو، تبادل افکار ، بیان چالش‌ها و دستیابی به راهکارهای لازم در زمینه تولیدات کشور برشمرد.

یک دستگاه چرخ خیاطی می‌تواند کارآفرین و اشتغالزا باشد

دبیر کارگروه صنعت مد و لباس کشور به نقش یک دستگاه چرخ خیاطی در کارآفرینی و اشتغالزایی و به نوعی رونق اقتصادی اشاره و تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا هر کس در خانه می‌تواند با تولید و طراحی پوشاک متناسب با نیاز جامعه به تولید و اقتصاد خانواده و جامعه رونق ببخشد.

نیک‌طبع بیان کرد: براساس اعلام اتحادیه فروشندگان چرخ خیاطی، اکنون ۲،۵ میلیون دستگاه چرخ خیاطی در منازل، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها وجود دارد که در صورت کارآیی درست می‌تواند صنعت پوشاک را متحول کند.

وی یکی از چالش‌های صنعت پوشاک را نداشتن ضمانت و به نوعی گارانتی پس از فروش و نزدن نشان و آرم شرکت تولیدی به عنوان هویت و برند پوشاک عنوان کرد و گفت: این اقدام شرکت ها به نوعی فرار از هویت محسوب می‌شود و این در حالی است که در برندهای خارجی این موارد رعایت می‌شود.

مشاور ارشد اتحادیه پوشاک کشور اضافه کرد: مشکل بیمه و مالیات سدی بر سر راه تولیدکنندگان پوشاک محسوب می‌شود  که این مهم در مسیر رونق‌بخشی به تولید نیازمند توجه و رسیدگی است.

/۶۰۲۶/۶۹۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.