رقابت‌های منطقه ای مرکز کشور با حضور تیم‌های تیم‌های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی تا نهم ماه مهر به همت هیات انجمن‌های ورزشی این استان، در پارک تندرستی واقع در گردنه زینل و پارک ناژوان در غرب این شهر برگزار می‌شود.

بر اساس تقسیم بندی انجمن جهت‌یابی کشور، استان‌ها در قالب هفت منطقه تقسیم بندی می‌شوند که تیم‌های مذکور در گروه مرکز کشور در اصفهان مسابقه خواهند داد.

مسابقات بخش مردان شنبه در پارک تندرستی و صبح یکشنبه در پارک ناژوان برگزار خواهد شد و رقابت‌های بخش بانوان نیز دوشنبه عصر و سه شنبه صبح به ترتیب در محل‌های مذکور ادامه خواهد یافت.

در این دوره از رقابت‌ها به میزبانی اصفهان حدود ۷۰ ورزشکار زن و مرد حضور پیدا می‌کنند.

ورزش جهت‌یابی با قدمت ۶۹ ساله در کشورهای جهان و ۲۳ ساله در ایران توانسته است با جذب علاقه‌مندان بسیاری در سنین مختلف جایگاه ویژه‌ای را برای خود کسب کند به طوری که برای گردشگران در طبیعت، کوهنوردان، اتومبیل‌رانان، اسکی بازان، توریست‌ها بسیار مفید و راهگشای مسیر آنان و در زندگی به عنوان یک اصل قرار گرفته است.
جهت‌یابی ورزشی علمی است که فرد با داشتن یک نقشه که تعدادی هدف بر روی آن مشخص است با پیدا کردن مسیرهای مرتبط، اهداف را جست وجو و پیدا می کند.
ورزشکار می‌تواند از قطب‌نما در مکان‌هایی که امکان پیدا کردن اهداف مشکل است استفاده کند.

بیش از ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد.

۶۰۲۰/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.