عباس رضایی روز دوشنبه در آئین نواختن زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه شهید اصغر شالباف با اشاره به این که رسالت ما استرتژیک‌ترین و بنیادین‌ترین واحد در فرآیند توسعه است، اظهارداشت: فرآیند توسعه در ابعاد مختلف و توسعه همه جانبه تنها با آموزش و پرورش محقق می‌شود.

وی ادامه داد : هدف از جلسه امروز تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس است و هدف نهایی آموزش و پرورش رسیدن به قله معرفت وکمال است و مسیر این هدف بزرگراه دانش، دانایی، معرفت بوده که عرصه آن فرهنگ و دانایی است.

رضایی بیان کرد : یکی از راه‌های تحکیم بخشی به آموزش و ‌پرورش اکرام از خانواده معزز شهدا وایثارگران است که همه آن‌ها ارزش‌های ماندگاری را از خود به یادگار گذاشتند.

استاندار اصفهان خطاب به فرهنگیان گفت: اقتضائات تعیلم و تربیت خاص است و دانش آموزان باید بدانند کاروان علم به سرعت در حال حرکت است و تاخیر در علم ما را از پیشرفت روز افزون از مسائل اقتصادی، فنی و فرهنگی به عقب می‌راند از این رو باید از اقتضائات خود آگاه باشیم.

رضایی با اشاره به اینکه اقتضائات امروز آموزش و پرورش نوآفرینی، نوآوری و کارآفرینی است، بیان کرد: استان اصفهان می‌تواند پیشگام و پیشرو حرکات جدید در زمینه تعلیم و تربیت به نحو نوین باشد.

وی اضافه کرد: تسهیل‌گری در کارآفرینی متدی است که در مدارس جای آن خالی است چرا که فارغ التحصیلان امروزی همه جویای کار اداری بوده و معضل اشتغال در کشور به چشم می‌خورد.

استاندار اصفهان ادامه داد: کارآفرینی در فضای اشتغال از اقتضائات اساسی و مهمی است که در این زمینه باید با کار و ‌تلاش و نوآوری ایجاد شود.

به گفته وی توسعه گران و ارزش آفرینان واقعی معلمان هستند، از این رو تلاش و ‌تحول جدی در نوآوری تعلیم و تربیت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان با حدود ٢٨ هزار نیرو مشغول به تحصیل خواهند کرد.   پیش بینی می شود سال آینده ۶۴ هزار دانش آموز اول ابتدایی وارد سیستم آموزشی و تربیتی استان شوند.

استان اصفهان ۸۵۰ هزار دانش آموز دارد.

  ۹۹۱۳/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.