مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این آیین اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل برشمرد و افزود: هدف ما این است که این سند، بنیاد آموزش و پرورش را در سال تحصیلی جدید اجرایی و عملیاتی کند تا گام‌های ارزشمندی را در مسیر تعالی آموزش و پرورش برداریم. 

محمد اعتدادی  خانه را اولین مدرسه دانش‌آموزان و مدرسه را دومین خانه‌ آنها دانست و اظهارداشت: اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمینه را برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب فراهم می‌کند و دست یابی به این اهداف بدون ارتباط نزدیک خانه و مدرسه امکانپذیر نیست. 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را عملیاتی کند و برای اجرای این سند، به همکاری همه دستگاهها، نهادها و خانواده‌ها نیاز دارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه این اداره کل برای سال تحصیلی جدید با کمبود شدید معلم و نیروی انسانی مواجه بود، تصریح کرد: اقدام‌ها و تلاش‌های زیادی از سوی مسئولان استان انجام شد تا در زمان بازگشایی مدارس، هیچ‌یک از کلاس‌های درس مدارس اصفهان بدون معلم و خالی از دانش‌آموز نباشد. 

خاطرنشان می‌شود، این مراسم در دبستان دخترانه امین واقع در ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان اصفهان برگزار شد و زنگ شکوفه‌ها توسط مادر شهید محمدی از شهدای این دبستان به صدا در آمد. 

بیش از  ۴۰ هزار دانش‌آموز در استان اصفهان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند و بیش از ۵۷ هزار معلم رسمی، قراردادی، حق‌التدریس و خرید خدمت کار آموزش آنها را در پنج هزار و ۳۰۰ مرکز آموزشی برعهده دارند. 

آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان تفاهم نامه همکاری امضا کردند     

در جریان برگزاری این مراسم تفاهمنامه همکاری بین آموزش و پرورش استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان به امضای محمد اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش و محمد عیدی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان رسید. 

توسعه و ترویج مهارتهای شهروندی در نوآموزان پیش دبستان و دانش آموزان دوره ابتدایی و ارتقای سطح علمی و آگاهی مدیران ، مربیان و آموزگاران و استمرار یادگیری‌ها و انتقال آنها به دانش آموزان و افزایش آگاهی اولیای آن‌ها در زمینه مهارت‌های شهروندی از اهداف این تفاهمنامه که مدت آن یکسال می‌باشد، ذکر شده است. 

مرتضی رشیدی معاون اجتماعی و شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری اصفهان در حاشیه عقد این تفاهمنامه به خبرنگاران گفت: بر اساس این تفاهمنامه آموزه‌های مهم شهروندی در بخش‌های محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک و استفاده صحیح از فضای مجازی در قالب کتابی با عنوان " کلاس شهر " به دانش‌آموزان پایه اول دبستان آموزش داده می‌شود. 

وی با بیان اینکه محتوای این کتاب توسط کارشناسان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری کارشناسان آموزش و پرورش استان پس از چهار ماه کار پژوهشی تهیه شده است، گفت: این کتاب امسال بصورت آزمایشی در ۴۰ کلاس از مدارس شهر اصفهان به دانش آموزان تدریس میشود. 

معاون اجتماعی و شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: کتاب " کلاس شهر" حاوی آموزش‌های مرتبط با محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک و استفاده صحیح از فضای مجازی در سال تحصیلی آینده در تمام مقاطع ابتدایی شهر اصفهان تدریس شود. 

در استان اصفهان افزون بر 850 هزار دانش آموز تحصیل می کنند.

۲۰۹۳ /۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.