تیم های سپاهان و ذوب آهن اصفهان در حالی در دو هفته اخیر به تساوی در خانه و خارج از خانه در لیگ برتر فوتبال رضایت دادند که در هفته پنجم این رقابت ها باید در دیدارهای سختی به مصاف سرخابی های پایتخت بروند.

تمرکز، هماهنگی بین بازیکنان، همدلی، دقت در ضربات نهایی برای گلزنی، عدم استرس برای پیروزی و یا شکست، راهبرد هدایت اصولی و فنی مربی در چنین مواقعی می تواند از جمله عوامل پیروزی یک تیم فوتبال در مقابل حریف خود باشد.

تیم اصفهانی حاضر در لیگ برتر فوتبال در دو هفته اخیر در دیدارهای خود با تیم های خوزستانی مساوی کردند و این موضوع می تواند خود واکاوی درستی از ناهماهنگی بازیکنان و دقت در ضربات نهایی را برای گلزنی همراه داشته باشد.

سپاهان اصفهان که با هدایت پرافتخارترین مربی لیگ برتر یعنی امیر قلعه نویی در فصل جاری لیگ برتر بهتربازی می کند و تیمش از هماهنگی بیشتری برخوردار است از دیدارهای قبلی خود دو پیروزی و دو تساوی به دست آورد تا چشم انتظار دیدارهای آینده خود در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران باشد.

سپاهانی که در فصل جاری به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و به گفته مسئولان این تیم موفقیت در آسیا یکی از اهداف زرد پوشان اصفهانی است با این حال ره آورد پیرزوی طلایی پوشان در دیدارهای آینده می تواند تمرکز بیشتر و دقت در ضربات نهایی باشد چون سایر فاکتورها ازجمله تعداد پاس سالم، چرخش خوب توپ در زمین و ارسال های جناحین را به خوبی انجام می دهد و فاصله بین دفاع و میانه میدان و خط حمله به خوبی توسط بازیکنان پر می شود و توپ به راحتی به دروازه حریف می رسد که این موضوع از حسن های خوب سپاهانی است که در دیدارهفته پنجم مقابل قهرمان فصل گذشته لیگ ایران یعنی پرسپولیس می تواند از جمله ویژگی های خوب طلایی پوشان باشد و با تمرکز بیشتر بازیکنان گل و پیروزی را برای نماینده اصفهان در این رقابت ها به ارمغان بیاورد.

دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن که با تغییرات مدیریتی خود در فصل نوزدهم گام نهاد این بار یار همیشگی خود یعنی سعید آذری را در سطح مدیریت خود ندارد و به فولاد خوزستان رفت، مدیرعامل جوان و آینده داری به نام جواد محمدی سکان دیگر نماینده اصفهان را در لیگ برتر بر عهده گرفت.

تیمی که با هدایت منصوریان نتایج خوبی را در دو فصل اخیر کسب کرد که یکی از فاکتورهای مهم آن بازی دادن به جوانان و آینده نگری است. منصوریانی که با انرژی مضاعف تیم خود را راهبری می کند و از کوچکترین موضوعات تیمی نمی گذرد در فصل جاری لیگ برتر یک شکست و سه مساوی را به دست آورد.

ذوب آهن نیازمند هماهنگی بیشتر جوانان این تیم است و هر چه از بازی ها بگذرد این هماهنگی و همدلی در پاس دادن و بازی بهتر نمایان می شود. راهبرد جوانگری شاید به عنوان یک موضوع مهم محوری در پیشرفت یک تیم می تواند موثر باشد ولی تجربه و تمرکز بالا و دقت و هماهنگی بیشتر بازیکنان بالا تر است و در دیدار با استقلال تهران هماهنگی بیشتر و صرف فعل خواستن برای پیرزوی می تواند دیگر نماینده اصفهان را در ورزشگاه خانگی خود مقابل استقلال تهران پیروز کند و نقش تماشاگران اصفهانی در این موضوع نیز بی بدیل نیست.

با این حال هفته چهارم لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه جمعه ۲۹ شهریور در شهرهای مختلف که در لیگ برتر فوتبال نماینده دارند برگزار شد و در مهمترین دیدارها در اصفهان تیم سپاهان با نتیجه بدون گل در مقابل نفت مسجد سلیمان متوقف شد و ذوب آهن نیز مقابل صنعت نفت آبادان یک بر یک در ورزشگاه تختی اهواز مساوی کرد.طلایی پوشان اصفهان که فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشور را با پیروزی آغاز کردند در دو بازی پی در پی خود مقابل تیم های خوزستانی به تساوی رضایت دادند.

هفته قبل تیم سپاهان مقابل فولاد خوزستان در این استان مساوی کرد و این هفته هم با وجود بازی خوب نتوانست از موقعیت های خود به درستی استفاده کند و در نقش جهان یک امتیاز به تیم نفت مسجد سلیمان بخشید تا این تیم با امتیاز اصفهان را ترک کند.

با این حال شاگردان امیر قلعه نویی در این بازی موقعیت های خوبی ایجاد کردند که با درخشش دروازه بان نفت مسجد سلیمان رو به رو شد و سپاهان علی رغم شایستگی نتوانست پیروز میدان شود.

قلعه نویی حتی در نشست خبری بعد از این دیدار نیز به بازی خوب بازیکنانش اذعان کرد و گفت: از بازیکنانم راضی هستم، وی از تلاف وقت و عدم بازی جوانمردانه از سوی تیم حریف در تلف کردن زمان بازی انتقاد کرد که خود می تواند موضوعی محوری باشد که توسط مسئولان مربوطه در لیگ برتر مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه عدم حضور سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان اعتراض خبرنگاران اصفهانی را برانگیخت و حسین پاشایی مربی این تیم در ابتدای نشست خبری به این نکته اکتفا کرد که بازی تاکتیکی با سطح بالایی انجام دادیم و نتیجه بدی نگرفتیم.

حسن وند مدیر رسانه تیم مهمان از عدم حضور تارتار سرمربی تیمش به دلیل رسیدن به پرواز عذرخواهی کرد و از سازمان لیگ درخواست کرد نسبت به طرفداران سپاهان که در این دیدار فحاشی کردند رسیدگی کنند با این حال به دلیل اینکه تارتار سرمربی تیم در کنفرانس خبری حاضر نشدند خبرنگاران هیچ سوالی از پاشایی نکردند. در مجموع سپاهان با این نتیجه جایگاهش در رده دوم لیگ برتر فوتبال با ۸ امتیاز تغییری نکرد و تراکتورساز ی تبریز با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر این تیم را در جدول این رقابت ها دنبال می کند.

دیگر تیم اصفهانی یعنی سبزپوشان ذوب آهن نیز در اهواز مقابل صنعت نفت آبادان به تساوی یک بر یک دست یافتند و شاگردان علی منصوریان با تغییر و تحولاتی که دررده مدیریت این تیم رخ داد تا این لحظه بردی را در فصل جاری لیگ برتر تجربه نکرند.این تیم از چهار بازی گذشته خود یک باخت و سه تساوی کسب کرد تا همچنان در انتظار پیروزی در لیگ برتر فوتبال کشور در فصل جاری باشد.

تیم‌های صنعت نفت آبادان و ذوب آهن اصفهان از هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، جمعه شب در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف هم رفتند که جدال شاگردان دراگان اسکوچیچ و علیرضا منصوریان برنده نداشت.

عیسی آل کثیر در دقیقه ۲۲ تیم میزبان را پیش انداخت، اما محمدرضا عباسی در دقیقه ۶۱ این گل را جواب داد تا این دیدار با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان برسد. با توجه به شرایط جدول رده‌بندی، این تساوی سود چندانی برای این تیم‌ها نداشت.

منصوریان درنشست خبری بعد از این دیدار گفت: با توجه به شرایط مالی تیم نباید یک افق بسیار روشن برای خودمان ببینم ولی توانایی بازیکنان را که می‌بینم به آینده تیم امیدوار می‌شوم.

صنعت‌نفت آبادان با این تساوی ۵ امتیازی شده و در رده هشتم جای گرفت و ذوب آهن هم با ۳ امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.

تیم اصفهانی در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال کشور با سرخابی های پایتخت بازی دارند و براین اساس پنجشنبه هفته جاری سپاهان در تهران میهمان پرسپولیس است و ذوب آهن نیز در اصفهان از استقلال پذیرایی می کند.

۸۱۱۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.