فریدون الله یاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاسیس موزه فوتبال به پیشنهاد مدیران باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان اصفهان و با توجه به ۶۰ سال فعالیت فرهنگی و ورزشی این مجموعه در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: پیش از این طرح‌هایی مانند ایجاد گنجینه برای تاریخ فوتبال اصفهان مطرح بود اما اداره کل میراث فرهنگی با همکاری باشگاه سپاهان برای تاسیس موزه و جانمایی برای آن اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه این باشگاه گنجینه بزرگی از هدیه‌ها، جام لیگ‌های برتر، جام‌های حذفی ، دیدار هیات های خارجی و فعالیت مربیان، بازیکنان و هواداران دارد، اضافه کرد: سپاهان یکی از مهمترین تیم‌های ورزشی کشور است که پیش از انقلاب و از دهه ۴۰ نیز فعالیت داشت و نام آن پس از انقلاب تغییر یافت.

الله یاری خاطرنشان کرد : موزه فوتبال اصفهان در صورت راه اندازی، نخستین موزه ورزشی استان به معنای واقعی خود خواهد بود.

الله یاری همچنین از بررسی مکتب فوتبال اصفهان خبر داد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری باشگاه سپاهان برای یک طرح مطالعاتی در زمینه شناسائی و مستند سازی مکتب فوتبال اصفهان برنامه ریزی می‌کند تا در صورت امکان، این سبک در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شود.

نخستین موزه فوتبال کشور شهریور امسال در تبریز راه اندازی شد و در آن، آثار، اسناد و تصاویری از بازیکنان و تیم های فوتبال تبریز در ۱۰۲ سال اخیر شامل تندیس، اسناد و تصاویر تاریخی، وسایل و لوازم فوتبال، دانستنی هایی در مورد فوتبال، باشگاه‌های قدیمی و تصاویری از بزرگان و بنیانگذاران فوتبال تبریز از سال ۱۲۹۶ تاکنون به نمایش گذاشته شده است.

۳۴ موزه و مجموعه دار دولتی و خصوصی در استان اصفهان فعال است.

۶۰۲۲ / ۳۰۱۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.