رامین نعیمی روز چهارشنبه در نشست تیم اجرایی جدید خانه جوان اصفهان بیان کرد: تعداد سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان در مدت ۶ سال گذشته از ۵۰ مورد به بیش از ۲۰۰ تشکل رسیده که به افزایش فعالیت‌های اجتماعی و خدماتی این قشر منجر شده است.

وی افزود: فعالیت سمن‌های جوانان استان اصفهان در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، پربار کردن اوقات فراغت، کمک به نیازمندان، مدیریت بحران، حفاظت از محیط زیست، توسعه گردشگری، کارآفرینی، فرهنگی و آموزشی نقش داشته و به عنوان یکی از بازوان فعال به شمار می‌آیند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان یادآور شد: بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی ویژه اعضای سمن‌ها و جوانان از سوی سمن‌ها و با پشتیبانی این مجموعه در حوزه توانمندسازی اجتماعی، کاهش آسیب‌ها، ارتقای مهارت‌های زندگی، اصول مدیریتی، حقوقی و توانمندسازی کنشگری اجتماعی و ۲ کارگاه با موضوع امداد و نجات و ارتباطات اجتماعی به صورت ملی ویژه تشکل های مردم نهاد جوانان کشور به اجرا درآمد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان به صورت استانی و ملی و ساخت خانه‌های جوان به عنوان برنامه‌های دولت تدبیر و امید در کشور اضافه کرد: همبستگی بین تشکل‌های مردم نهاد و شفافیت در عملکرد جزو مولفه‌های این نهادها در استان اصفهان به شمار می‌رود و اجرای طرح‌های ملی و فعالیت‌های استانی در سال‌جاری نیز تداوم می‌یابد.

نعیمی ادامه داد: این ۲ طرح در دولت‌های پیشین مغفول ماند و حتی دوره‌ای از فهرست برنامه‌های اجرایی کشور حذف شد اما با پیگیری‌ وزارت ورزش و جوانان، مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد و مجمع استانی تشکیل شده که در اصفهان جهت پیش‌برد هدف‌های سمن‌ها اثرگذار بودند.

وی ساخت ۹ خانه جوان در استان اصفهان را از دیگر برنامه‌های دولت در استان اصفهان برشمرد و اظهارداشت: این مرکز پاتوقی برای جوانان خواهد بود که به تدریج در همه شهرستان‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

معاون فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان یادآورشد: مدیریت خانه‌های جوان بر عهده تشکل‌های مدنی جوانان قرار می‌گیرد؛ فعالیت‌های آنها عام‌المنفعه، بدون نگاه اقتصادی و شفاف بوده و باید زمینه‌ای برای فعالیت و بهره‌گیری همه سمن‌ها باشد.

سازمان‌های مردم نهاد (NGO) تشکل‌های غیرانتفاعی و غیردولتی هستند که در حوزه‌های گوناگون اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

بر اساس آخرین آمارها، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت پنج میلیونی استان اصفهان را جوانان تشکیل می‌دهند و هم‌اکنون ۷۰ تشکل مدنی از این استان متقاضی دریافت شناسه ملی هستند.

۷۱۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.