حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری روز سه شنبه در مراسم عزاداری عاشورا در هیات عاشقان ثارالله (ع) ناحیه بسیج امام رضا (ع) اصفهان افزود: بنی امیه ذائقه مردم کوفه را عوض کرد تا جایی که شهری مثل مدینه به محل عیش و نوش تبدیل شد و در چنین جامعه امام حسین (ع) جایگاه خود را از دست می‌ دهد؛  اگر ذائقه مردم عوض شود امام زمان (عج) هم که بیاید دوباره به این زیاد تحویل داده می شود.
وی اضافه کرد:  امروز دشمن تلاش می‌کند ذائقه مردم از مجاهدت به تنبلی و از مقاومت به تسلیم تغییر دهد و اگر چنین شد  مردم به جاهلیتی باز می‌گردند که در آن بر سر پیامبر (ص) خاکستر می‌ریزند.
حجت الاسلام ماندگاری اظهار کرد: در دوران پهلوی خوش‌گذرانی و تنبلی بود و مسوولان کشور هم تسلیم ابرقدرت‌های استکباری بودند و بی بند و باری نیر رواج داشت.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) ذائقه مردم را تغییر داد و آن را از تنبلی به مجاهدت سوق داد تا جایی که علی رغم هجمه جهان کفر در پرتو مجاهدت ملت یک وجب از کشور ما اشغال نشد.
این کارشناس دینی گفت: این مقاومت در جایی صورت گرفت که  در جنگ‌های جهانی علی رغم سازش و تسلیم بودن مسوولان ایران در برابر قدرت‌های استکباری، هفت میلیون نفر از مردم ما  کشته شدند.
وی اضافه کرد: امروز به واسطه مقاومت انقلاب ما به سرعت جهانی شده است و  مرزهای معنوی آن نیجریه، کشمیر؛ یمن، بحرین، عراق، سوریه، لبنان و کشورهای دیگری را در نوردیده است.
حجت الاسلام ماندگاری به برنامه دشمن برای تغییر ذائقه مردم اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه امروز برخی مشکلاتی چون بی حجابی، رشوه، ربا، دست درازی به بیت المال و امثال آن در جامعه مشاهده می شود و حتی برخی از مسولان نیز به سمت زندگی اشرافی حرکت می کنند ولی باید بدانیم اگر ذائقه مردم و مسوولان عوض شود حسین به مسلخ می رود.
وی با انتقاد از کسانی که راه سازش را مطرح می‌کنند، گفت: آیا آل سعود، مرسی، صدام و کشورهای دیگری با آمریکا کنار آمدند مشکلشان حل شد یا هزینه بیشتری پرداخت کرده اند و می کنند.
حجت الاسلام ماندگاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه بانوان در جامعه اسلامی، گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی جامعه در پرتو اشتغال خانگی خانم‌ها حل خواهد شد.
وی اضافه کرد: حضور زنان در برخی مشاغل مانند پزشکی و امثال آن به حد نیاز ضرورت دارد ولی حضور در برخی مشاغل سخت و دور از شان زن، تقلیل جایگاه زن است و نباید رسانه‌ها نیز این مسائل را تبلیغ کنند.
برنامه وعظ و عزاداری هیات عاشقان ثارالله (ع) ناحیه بسیج امام رضا (ع) هر ساله دهه اول محرم با حضور اقشار مردم اصفهان برگزار می‌شود.
این هیات توسط شهید حاج احمد کاظمی فرمانده لشکر هشت نجف اشرف بنیانگذاری شد.
/۷۱۳۴/۶۰۲۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.