امام جمعه موقت بیله سوار گفت: اصلی ترین پیام واقعه غدیر ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه بیله سوار ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امام هادی(ع) و امام موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: ائمه ما تمام زجر و مصیبتشان به این خاطر بود که به دنبال حاکمیت الهی و امامت بودند. امامت یعنی ریاست دین و دنیا، برای خاطر همین آن بزرگواران را کشتند. این معنای حاکمیت دین است که پیامبران برایش مجاهدت کردند.
وی ادامه داد: خط جهاد و مبارزه ائمه(ع) در تمام دوران ۲۵۰ ساله و در شکل های گوناگون استمرار داشته و هدف از آن، اولاً تبیین اسلام ناب و تفسیر صحیح قرآن و ارایه تصویری روشن از معرفت اسلامی است و ثانیاً، تبیین مسأله امامت و حاکمیت سیاسی در جامعه اسلامی و ثالثاً، تلاش و کوشش برای تشکیل آن جامعه و تحقق بخشیدن به هدف پیامبر معظّم اسلام(ص) و همه پیامبران.
امام جمعه موقت بیله سوار همچنین با گرامیداشت 29 مرداد عید سعید غدیر خم به بیان حقیقت این عید اشاره کرد و اذغان نمود: اصلی ترین پیام واقعه غدیر ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی است که تنها امام معصوم و برگزیده شده از جانب خداوند شایسته دریافت آن است. در حقیقت اصلی ترین جایگاه در دین اسلام و تداوم رسالت، مقام حاکمیت و زعامت مسلمین است .
وی تاکید کرد: تنها فردی که شایسته آن بود و از جانب خداوند به این مقام نائل شده بود، حضرت علی(ع) بود. امامان معصوم(ع) نیز همواره بر محوریت آن در تمام امور تأکید می کردند تا این موضوع را تبیین نمایند که کمال دین تنها به بیان احکام الهى نیست، بلکه این دین به مبیّن و شارح و مجرى معصوم و در حقیقت حاکم و ولی نیاز دارد که هم دین را به طور صحیح بیان کند و هم از تحریف و ایجاد بدعت در دین جلوگیرى نماید و هم آن را به طور صحیح و کامل اجرا نماید.
جعفرزاده با بیان اینکه امروز فساد ستیزی به مطالبه ایی عمومی تبدیل گردیده است، بر ضرورت مبارزه با فساد تاکید کرد و افزود: امروز مبارزه با فساد اقتصادی به مطالبه ای عمومی در جامعه تبدیل شده است. فساد متعلق به یک قشر خاص با باور و نگرشی ویژه نیست، فسادستیزی پیر، جوان، زن و مرد نمی شناسد، بلکه عموم جامعه خواهان مبارزه با فساد هستند. دستگاه قضایی نیز به عنوان مدعی العموم و نماد وجدان جامعه باید یکه تاز این میدان گردد و اراده ملت را در عمل محقق نماید.
وی با انتقاد از کم کاری های صورت گرفته در بحث مبارزه با فساد خاطر نشان کرد: متاسفانه آنقدر در مبارزه با فساد در طول دهه های اخیر اهمال و کوتاهی شده که کارهای بر زمین مانده بسیاری، برای انجام توسط تیم جدید مدیریت قوه قضاییه باقی مانده است! به واقع، آیت الله رئیسی و همکاران و همراهانشان باید جبران مافات کرده و کاستی ها و کم کاری های گذشته را نیز جبران نمایند. چهل سال از عمر جمهوری اسلامی میگذرد، اما نظام اسلامی از آرمان های خود در عرصه تحقق عدالت و مبارزه با فساد فاصله دارد که باید برای تحقق آن با همه توان مبارزه شود. این وضعیت تلاش دوچندان دستگاه قضایی را می طلبد .
جعفرزاده به تبیین اهداف رژیم صهیونیستی از پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا پرداخته و گفت : " اسرائیل کاتص " وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اخیرا در نشست کمیته دفاعی و امور خارجی کنست (پارلمان اسرائیل)اعلام کرد تل آویو در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس مشارکت خواهد کرد. اعلام این موضع از سوی رژیم صهیونیستی در حالی صورت می گیرد که تاکنون از این رژیم در هیچ ائتلاف نظامی در منطقه دعوت نشده بود. 
وی تصریح کرد: می دانیم که تلاش های آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس در راستای تنش آفرینی در منطقه می باشد ، لذا نسبت به عواقب این موضوع به رژیم صهیونیستی هشدار می دهیم. ائتلاف دریایی مورد نظر آمریکا که به اسم حمایت از امنیت دریانوردی در خلیج فارس قرار است تشکیل شود با مخالفت بسیاری از کشورها، حتی متحدان آمریکا نیز مواجه شده است. با این حال، پیوستن اسرائیل به این ائتلاف بسیار مهم بوده و پیامدهایی را برای رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت. مهمترین انگیزه آمریکا از پیشنهاد تشکیل ائتلاف دریایی، زمینه چینی برای ایجاد یک اجماع سیاسی و نظامی گسترده علیه ایران بود. این بزرگترین دغدغه دولت ترامپ از آغاز اعلام خروج از برجام تاکنون بوده است.
جعفرزاده با اشاره به کودتای 28 مرداد عنوان کرد: وقتی نام 28 مرداد می آید، کودتا علیه دولت مصدق و تحولات قبل وبعد از آن برای ایرانیان مرور می شود. تحولانی که اگر به خوبی درک نشود، می تواند منجر به تکرار تاریخ برای ملت های دیگر شود. 28 مرداد نشان داد که مستکبرین علیه هیچ دولتی با هر درجه از همراهی یا آزادی خواهی، به حداقل ها راضی نخواهند شد. آمریکا بزرگترین خیانت ها را به ملت های جهان از جمله ملت ایران کرده است.
وی در خاتمه گفت: یکی از راه هایی که آمریکای جنایتکار و داعش پرور همیشه به دنبال آن بوده است، ایجاد ناامنی داخلی در کشورمان است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.