امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: فشار افکار عمومی سبب شد که رژیم نیجریه تا این مقدار عقب‌نشینی کند اما این مقدار عقب‌نشینی، جبران جنایات گذشته این رژیم را نمی‌کند.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در خصوص حکم دادگاه عالی نیجریه مبنی بر آزادی مشروط شیخ ابراهیم زکزاکی- دبیر کل جنبش اسلامی شیعیان نیجریه به منظور مداوای پزشکی، اظهار کرد: در اینکه دادگاه نیجریه و رژیم حاکم بر این کشور، مظلومانه این مرد بزرگ را تحت شکنجه قرار داده و بسیاری از خاندان ایشان را به شهادت رسانده است شکی نیست. حرکت کنونی دادگاه نیجریه نیز یک مانور برای سرپوش گذاشتن بر جنایات گذشته رژیم نیجریه است.

وی افزود: بنابراین این آزادی موقت نه از باب عواطف انسانی، بلکه به دلیل فشارهایی بود که افکار عمومی جهان و ایران اسلامی بر آنان وارد کرد. بنابراین فشار افکار عمومی سبب شد که رژیم نیجریه تا این مقدار عقب‌نشینی کند، اما این مقدار عقب‌نشینی، جبران جنایات گذشته این رژیم را نمی‌کند. سیاستمداران وقتی در برابر فشار افکار عمومی قرار می‌گیرند حرکتی برای سرپوش گذاشتن بر اعمال گذشته خود می‌کنند.

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: کشورهایی مانند نیجریه، عربستان و بحرین از یک منبع الهام می‌گیرند که این منبع، اسلام زدایی آمریکایی- صهیونیستی است. بنابراین این رژیم‌ها قصد دارند با این حرکات نمایشی، افکار عمومی را فریب دهند، اما در اشتباه هستند و نمی‌توانند بر جنایات خود سرپوش بگذارند.

رهبر تصریح کرد: حق هر انسانی است که از کشوری به کشور دیگر مهاجرت کند، چرا حکومت‌هایی مانند رژیم نیجریه از افرادی مانند شیخ زکزاکی تعهد برگشت می‌گیرند!؟ این رژیم‌ها قصد دارند این افراد آزاده، تحت سیطره آن‌ها زندگی کنند تا زیر فشار باشند. بردن شیخ زکزاکی به هند برای مداوای پزشکی خیلی دیر انجام می‌شود هر چند معلوم نیست در هند چه بلایی سر او بیاورند چرا که در دنیای سیاست همه احتمال‌ها مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: مگر جرم شیخ زکزاکی چه بوده است؟ جرم جوانان بی‌گناهی که در نیجریه، عربستان، بحرین و یمن به دست مزدوران استکبار به شهادت رسیدند چه بود؟ جرم این انسان‌های آزاده این است که به جنایات حکام خود معترض هستند. این رژیم‌ها صدای مردم را در گلو خفه می‌کنند. مگر جرم شهدای صدر اسلام چه بود؟ حجاج بن یوسف چرا علاقه‌مندان به حضرت علی (ع) را می‌کشت؟ در تاریخ این موارد را زیاد داریم. بزرگ‌ترین جرم این افراد این است که زیر سلطه آمریکا و اسرائیل نمی‌روند و به مردم آگاهی می‌دهند.

امام‌جمعه موقت اصفهان، افزود: آگاهی دادن به مردم و اسلام‌خواهی برای استکبار جهانی که از اسلام سیلی خورده است کم جرمی از نظر آن‌ها نیست. یادمان نرود که رژیم طاغوت با جوانان ما چه کرد. بزرگان دین مانند شیخ زکزاکی رسالت اصلی خود را انجام می‌دهند و آنچه که می‌ماند نام نیک این بزرگ مردان است و ظالمان نمی‌توانند صدای حق‌طلبی آنان را خاموش کنند. 

کد خبرنگار: 13040


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.