این کتاب توسط مهدی زیودار و مهدی غفوری یزدی، گردآوری، تدوین و تالیف شده و موضوع آن کارآفرینی، موفقیت در کسب‌ و کار و شرکت‌های اقتصادی جدید است.

در مقدمه کتاب آمده است: " این روزها با گسترش استفاده از بسترهای ارتباطی و اینترنتی روی گوشی‌های موبایل و حتی اشیاء بی جان و خودروها کمتر روزی را شاهدیم که کلمه استارتاپ به گوش مردم نرسد و رسانه و تلویزیون و اخبار از آن نامی نبرند. با فراگیر شدن سامانه و پلتفرم های اینترنتی که اقدام به ارائه خدمات ضروری مردم (آژانس، سفارش غذا، پرداخت و تراکنش‌های بانکی، خدمات منزل، خدمات پرواز و سفر و گردشگری و ...) به سبکی جدید می کنند حتی عامه مردم هم کارایی آن‌ها را در ساده‌سازی و بهبود کیفیت زندگی درک کرده‌اند و اینجاست که اگر کسی مقداری حس جستجوگری داشته باشد می‌فهمد که این‌ها همان استارتاپ هستند که این مزیت‌ها را برای آن‌ها ایجاد کرده‌اند".

نگارنده کتاب در ابتدا به این نکته اشاره دارد که " این مجموعه به ۲ دلیل " سالاد استارتاپی " نامیده شده، اول اینکه قبل از راه‌اندازی استارتاپ خواندنش لازم است و دوم اینکه مواد اولیه این کتاب از بهترین منابع اینترنتی و علمی داخل و خارج کشور تهیه و گردآوری شده است تا با ترکیب آن بتوان یک کتاب مفید فایده داشت".

همچنین نگارنده اظهار امیدواری کرده است که " این کتاب با سس مطالعه و به‌کارگیری شما، مزه خوبی پیدا کند. البته باید دانست هدف این کتاب، بیان مفاهیم عمیق و پیچیده و فوق تخصصی نیست بلکه تلاش شده است تا برای شما که قصد و رویای راه اندازی استارتاپتان را دارید هر آنچه لازم است بدانید فراهم کند و امید است پس از مطالعه و چشیدن طعم محتوای آن به فراگیری و جست و جو ذیل مطالب این کتاب ترغیب شوید".

در این کتاب با اشاره به تعاریف مختلفی که از استارتاپ وجود دارد، به تعریف ساده ای از آن اشاره و عنوان شده که استارتاپ، کسب و کاری است که قسمتی از آن مبتنی بر فناوری است و به طرزی از وب، موبایل، اینترنت و فناوری های جدید استفاده می‌کند تا رشد بالایی داشته باشد و به تعداد کاربران زیادی برسد.

در بخشی از این اثر آمده است: " دلیلی که شور و شوق زیادی در ایران پیرامون مباحث استارتاپی است، جمعیت بالا، تحصیل کرده و جوان به علاوه نفوذ اینترنتی بالای این کشور نسبت به کشورهای منطقه است. همچنین به دلیل راه اندازی ۳G  و ۴G توسط اپراتورهای نسل اول و دوم و رشد بسیار بالای استفاده از تلفن های هوشمند، فضای مانور و گسترش بالایی در اختیار کسب و کارهای حوزه تجارت الکترونیک و استارتاپ ها قرار گرفته است. امیدواریم موفقیت آنها باعث انگیزه بیشتر در نسل بعدی از کارآفرینان شود که صرفا به کارمندی و یا داشتن یک کسب و کار کوچک قانع نیستند".

این کتاب ۱۷ بخش با موضوع های استارتاپ چیست، مقدمات استارتاپ داری، انتخاب ایده، شاخص‌های ارزیابی ایده، تیم در کسب‌وکارهای نوپا، طراحی، لانچ و توسعه محصول، نام‌گذاری و برند، گزاره های فنی در استارتاپ، مدل‌های کسب و کار، ورود به بازار، شاخص‌های کلیدی عملکرد، بازاریابی دیجیتال، چرخش (Pivot)، تامین سرمایه در استارتاپ‌ها، سرمایه خوب، سرمایه بد، شکست و موفقیت در استارتاپ‌ها و جعبه ابزار استارتاپی دارد.

این مجموعه در ۳۲۳ صفحه از سوی انتشارات عروج ایمان اصفهان در سال ۹۷ چاپ شد.

۳۰۱۱/۶۰۲۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.