امسال در هفته دولت یک هزار و ۷۳۴ طرح در سطح استان اصفهان با ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید و عمده این طرح‌ها در بخش کشاورزی، صنعت و معدن، آب، برق، راه و شهرسازی، شبکه‌های آبی، میراث فرهنگی، گردشگری، خدمات فرهنگی، بهداشت و درمانی، ورزشی بود.

نگاهی به آمار و ارقام نشان می دهد که ۲۶۱ طرح ملی با اعتبار ۲۶۸ میلیارد تومان، ۱۸۵ پروژه استانی با ۱۰۲ میلیارد تومان، ۶۲۰ پروژه خصوصی و تعاونی با ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان، ۴۷۹ پروژه با مشارکت شهرداری‌ها با ۲۴۶ میلیارد تومان و ۱۷۱ پروژه با مشارکت دهیاری ها با ۴۰ میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

مقایسه ارقام یاد شده با سال گذشته حاکیست که سال ۹۷ در چنین روزهایی یک هزار و ۳۰۰ طرح مورد افتتاح قرار گرفت اما این میزان در سال جاری افزایش پیدا کرده و ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی سال ۹۸ این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٩.۵ درصد رشد داشته، همچنین اعتبار پروژه های ملی در این منطقه ۳۰۶ میلیارد تومان اعلام شد که در مقایسه با سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.

اعتبار پروژه‌های ملی متمرکز در استان اصفهان نیز ۹۱۰ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشت، اعتبارات پروژه‌های متوازن منطقه‌ای در استان اصفهان ۳۸۹ میلیارد تومان و سرجمع بودجه عمرانی امسال ۲ هزار و ۱۷ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

استاندار اصفهان دراین پیوند به مناسبت هفته دولت اظهارداشت: این هفته احیای خدمتگزاری و افزایش خدمت به مردم است و این را باید مد نظر قرار داد که با روحیه تلاش و کوشش و مشارکت می توان شاهد پیشرفت بود.
عباس رضایی با اشاره به به وضعیت اقتصادی فعلی حاکم بر کشورمان اضافه کرد: هیچ وقت این شرایط اقتصادی بر کشور حاکم نبوده و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه ایران، نه دولت به دولت بلکه شرکت به شرکت در کشور ما بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه برای گرفتن حقوق استان اصفهان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، افزود: با این وجود به شدت تلاش می‌کنیم که مشکلات استان حل شود و بی شک در بدنه دولت و تمامی وزرا این روحیه وجود دارد که مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

رضایی با بیان اینکه بی شک همکاری‌های بیشتر دولت و ملت با یکدیگر برای پیشرفت کشور و منطقه ضروری است، اظهارداشت: و در این رابطه باید از دل و جان مایه گذاشت.

وی شایسته سالاری و توانمندسازی نیروها را از جمله موارد با اهمیت در استان اصفهان یاد کرد و گفت: برای مثال برخی اوقات در بدنه استانداری مجبوریم که نیروهایی بیرون از مجموعه بیاوریم زیرا نیروی انسانی به اندازه کافی در استانداری وجود ندارند و مجوز جذب هم صادر نشده است.

رضایی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های‌آبی در استان اصفهان گفت: در این خصوص با تلاش بسیار پیگیر خواهیم بود تا مشکلات آبی منطقه باتدبیر و همچنین تلاش بیشتر حل و فصل شود.

استاندار اصفهان آب را اصلی‌ترین موضوع در این استان دانست و خاطرنشان کرد: تمامی تلاش ها برای حل مشکلات آب استان اصفهان باید انجام شود.

توجه جدی به موضوع آب و آبرسانی

در همین ارتباط سامانه‌های مکانیزه جمع آوری ضایعات رودخانه ای زاینده رود و بیومانیتورینگ مواد سمی در محل تاسیسات تصفیه خانه آب و سد چم آسمان اصفهان به بهره برداری رسید، سامانه بیومانیتورینگ با ۱۰ میلیارد ریال، از محل سد تنظیمی تا محل آبگیری تصفیه خانه بابا شیخ علی، با حساسیت بسیار زیاد، قابلیت تشخیص در برابر ورود احتمالی طبیعی و غیر طبیعی سموم و یا بیوتروریسم را دارد.

این سامانه بیش از ۵۰۰ نوع سم را با استفاده از حرکات ماهی‌ها تجزیه و تحلیل می کند و برای اقدام سریع و پدافندی، به صورت آلارم های نوری و صوتی به کاربر نمایش می دهد و از ارگانیسم زنده ماهی برای رصد کردن مداوم سلامت تاسیسات آبی بهره می برد.

در این سامانه تعداد ۶۲ مسیر نوری در دو طرف محفظه اندازه گیری تعبیه شده و تعداد قطعی مسیرهای نوری توسط ماهی در دقیقه نمایانگر وضعیت جسمانی این ماهی و سلامت آب است، در صورتی که این تعداد قطعی‌ها کم و زیاد شود سیستم اعلام خطر به طور خودکار شروع به کار می کند و در صورت تایید وجود مواد سمی اعلام خطر به صورت آنلاین به کاربر مخابره می شود. 


همچنین سامانه مکانیزه جمع آوری ضایعات رودخانه زاینده رود در محل سد چم آسمان به بهره برداری رسید.

با توجه به نیازی که بحث تداوم و یکپارچگی آب شرب اصفهان بزرگ دارد و شرایط سازه‌ای که این تاسیسات دارد از چند سال پیش این نیاز احساس شد که برای بررسی شرایط کیفی شرب اصفهان این سامانه مکانیزه نصب شود.  
 قرار بود با همکاری یک شرکت معتبر اروپایی این دستگاه طراحی شود که هزینه آن  ۵ میلیارد تومان برآورد شد براین اساس  یک شرکت فنی مهندسی ایرانی را برای طراحی و ساخت این سیستم پیدا کردیم که طرح‌هایی در شمال و خوزستان و گیلان را نیز انجام داده است.  
طراحی و ساخت این سامانه حدود یک سال طول کشید، که ۱۶ متر عرض دارد و ضایعات رودخانه را  پاکسازی می کند با هزینه پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

سامانه جمع آوری ضایعات فیزیکی بصورت مکانیزه ضایعاتی را که برای ورودی آب آشامیدنی اصفهان ایجاد مشکل می کند جمع آوری می کند، این کار پیش از این بوسیله دست انجام می شد و اختلال زیادی در تامین آب آشامیدنی ایجاد می کرد.

سامانه بیومانیتورینگ نیز که در محل ورودی آب آشامیدنی اصفهان به تصفیه خانه باباشیخعلی نصب شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است، این سامانه بسیار حساس و حیاتی، برای سنجش سمومی که امکان وجود در آب دارد با استفاده از حرکات و عکس العمل ماهی‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در کنار طرح با اهمیت یاد شده، بهره‌برداری از ۲۲ طرح آبرسانی با صرف بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال اعتبار در این استان آغاز شد، با بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی آب آشامیدنی سالم و پایدار برای ۱۵ هزار نفر در ۴۰ روستای استان تامین شده است.

طرح‌های آبرسانی با اجرای ۱۰۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، حفر ۲ حلقه چاه و احداث سه ایستگاه پمپاژ محقق شده است، از این تعداد، چهار طرح مربوط به شهر اصفهان است که در راستای اصلاح شبکه توزیع آب روستاها و آبرسانی به روستاها صورت می‌گیرد، همچنین شهرستان‌های اردستان، خور و بیابانک، تیران و کرون، بویین میاندشت، شهرضا، سمیرم، کاشان، فریدن و گلپایگان از جمله شهرستان‌هایی هستند که از طرح‌های آبرسانی و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب بهره‌مند می‌شوند.

هم اینک جمعیت بهره مند استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی بالغ بر ۶۴۰ هزار نفر در قالب ۲۴۶ هزار خانوار است و ۸۸ درصد مشترکان کاربران خانگی و ۱۲ درصد کاربران غیر خانگی هستند، منابع تامین آب استان ۸۷۷ منبع شامل چاه، چشمه، قنات و آب های سطحی است که آب یک هزار و ۳۳۹ روستای استان را تامین می‌کند، در زمان حال میزان شبکه‌های توزیع بالغ بر پنج هزار و ۳۴۰ کیلومتر است.

اعتبارات صندوق توسعه ملی استان از سال ۹۴ تا ۹۷ ، مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است که برای ایجاد ۳۴ مجتمع آبرسانی در نظر گرفته شده است که از این تعداد تاکنون هشت مجتمع آبرسانی کامل شده و ۱۰ مجتمع نیمه تمام و مابقی نیز در سال‌های آینده ساخته می‌شود.

بهره برداری از ۱۸ طرح صنعتی

 ۱۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۱۸۳ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال اعتبار در این استان به بهره برداری رسید و با بهره برداری این تعداد  طرح‌ها یکهزار و ۴۳۲ نفر مشغول به کار شدند، برای این طرح‌ها ۵۲ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری شد که با اجرای آن ۲ هزار و ۸۸۰ نفر فرصت اشتغال خواهند داشت.

سه هزار و ۷۸۰ طرح نیمه تمام صنعتی در استان اصفهان وجود دارد که از میان آنها یکهزار و ۵۲۵ طرح پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند و نیازمند تسهیلات برای تأمین تجهیزات و راه اندازی خطوط تولید به میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال و ۷۵۰ میلیون دلار است.

هفته پر رونق فرهنگ و هنر 

در کنار اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان که رخدادی مهم و ویژه در استان بود، به مناسبت هفته دولت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساختمان بازسازی شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا و یک هزار و ۱۰۰ متر زمین شامل ۷۰ اتاق، سالن همایش‌ها و بخش‌های مختلف نظیر فرهنگی، اداری و مالی به بهره‌برداری رسید.

همچنین هفت کتابخانه عمومی در شهرستان‌های اصفهان، نجف آباد، فلاورجان، خمینی‌شهر و لنجان بهره‌برداری شد.

مجموعه فرهنگی گذر فرهنگ و هنر واقع در هفت برج خارون نجف آباد اصفهان با مشارکت فرمانداری اداره میراث‌فرهنگی، شهردار، اداره کتابخانه‌ها نیز با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد، این مجموعه فرهنگی مشتمل بر مراکز کسب و کار فرهنگی، فروشگاه، سالن مطالعه، سالن چند منظوره، نگارخانه، مکان اجرای نمایش و کلاس‌های آموزشی است.

غرفه های عرضه صنایع دستی شامل نگارگری، گوهرتراشی، کاشی معرق، سفال، مینا و فیروزه، ارغوان بافی، کلاه مالی، قفل سازی، قلمزنی، گیوه بافی و لباس‌های محلی از دیگر اماکن مجموعه فرهنگی گذر فرهنگ و هنر هفت برج خارون نجف آباد به شمار می رود.

همچنین پارک فرهیختگان برای برای برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری مانند شاهنامه خوانی، شعرخوانی، بازی های بومی محلی، تعزیه خوانی، قصه گویی، سیاه چادر، کارگاه خلاقیت و ورزش زورخانه ای در مجموعه یاد شده قرار دارد.

این مجموعه فرهنگی می تواند به منظور برگزاری جشن‌های شبانه، اجرای گروه فرم آیین، کارگاه‌های آموزش و عرضه صنایع دستی، هنرهای نمایشی و نمایشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

مجموعه تاریخی هفت برج خارون نجف آباد نزدیک به سه هزار متر مربع مساحت دارد و دارای هفت برج منفرد با دیوارهای کاهگلی متعلق به دوره قاجار است.

پیش از این، کتابخانه اندیشه شهر جوزدان از توابع شهرستان نجف آباد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد، این طرح‌ها بیشتر با مشارکت خیران و با سرمایه گذاری ۷،۵ میلیارد تومان به مساحت سه هزار و ۴۵۸ مترمربع اجرا شده است.

افزایش طرح های بهداشتی درمانی در نظر دولت

۲۰ طرح عمرانی درمانی و بهداشتی همزمان با هفته دولت در استان اصفهان افتتاح شد، این طرح‌ها با اعتبار حدود ۲۵۰ میلیارد ریال و در جهت توسعه و تامین عدالت در حوزه سلامت با همت مسئولان و کارگزاران دولت اجرا شد.

 ۱۴ طرح در شهرها و ۶ طرح در روستاهای استان قرار دارد و این طرح ها در زمینه‌های مختلف از جمله خانه بهداشت، مرکز سلامت، بازسازی بخش های درمانی و احداث ساختمان های جدید از جمله پانسیون پزشکان است.

احداث ساختمان فناوری اطلاعات دانشگاه در مساحت یکهزار و ۶۲۳ متر مربع و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها بود و مرکز سلامت میمه در شهرستان شاهین شهر و میمه نیز در مساحت ۵۱۰ متر مربع و با اعتبار ۶ میلیارد ریال بهره برداری شد، ساخت پانسیون پزشکان در شهر فرخی شهرستان خور و بیابانک و بیمارستان بوعلی چادگان و ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار نیز به مساحت یکهزار و ۸۵۸ متر مربع و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

بازسازی بخش مامایی بیمارستان شهید بهشتی اصفهان در مساحت ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۶ میلیارد ریال و احداث بخش مراقبت های ویژه ( ICU) بیمارستان فارابی در شرق اصفهان در مساحت ۵۵۰ متر مربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های هفته دولت بود، احداث مرکز سلامت و آزمایشگاه بویین در شهرستان بویین و میاندشت در غرب استان در مساحت ۸۶۵ متر مربع و اعتبار ۱۳ میلیارد ریال، مرکز سلامت روستایی جیلان آباد در اصفهان با ۵۱۰ متر مربع مساحت و هشت میلیارد ریال اعتبار و مرکز سلامت طالخونچه با مساحت ۸۵۰ متر مربع و ۱۲ میلیارد ریال اعتبار، خانه بهداشت اراضی با اعتبار یک میلیارد ریال و مرکز سلامت دیزیچه با یکهزار و ۱۲۱ متر مربع و ۱۴ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان مبارکه از دیگر طرح های افتتاح شده بود.

خانه بهداشت مهدی آباد با اعتبار ۱.۸ میلیارد ریال و مرکز سلامت دولت آباد با اعتبار چهار میلیارد ریال در شهرستان تیران و کرون از جمله طرح‌های مذکور بود و در خمینی شهر نیز پایگاه سلامت علیمردان خان با اعتبار ۵.۵ میلیارد ریال و بازسازی و طرح تکمیل طبقه همکف پایگاه سلامت اسفریز با اعتبار ۶ میلیارد ریال بهره برداری شد.

ساخت خانه بهداشت شهر خلج در فریدن با اعتبار ۲.۵ میلیارد ریال و  خانه‌بهداشت زیاد آباد در میمه با اعتبار ۲ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده در هفته دولت امسال به شمار می رود، بیمارستان آفتاب هشتم در شهرستان خور و بیابانک در شرق اصفهان در مساحتی بیش از سه هزار متر مربع و اعتبار ۸۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است.

اصفهان با پنج میلیون تن جمعیت به عنوان یکی از پر جمعیت‌ترین استان‌های کشور دارای نیازهای بسیاری در بخش بهداشت و درمان است که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان علاوه بر انجام امور آموزشی و پژوهشی، وظیفه تامین خدمات، امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی را در این خطه به عهده دارد.

این دانشگاه حدود ۱۰ هزار دانشجو، ۸۰۰ عضو هیات علمی، ۱۱ دانشکده، ۴۷ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده و ۲۷ هزار پرسنل دارد و در ۳۸ بیمارستان دولتی زیرمجموعه خدمات درمانی خود را ارائه می کند، این اصفهان دارای بیش از ۶ هزار تخت در ۵۳ بیمارستان (۳۸ دولتی و ۱۵ خصوصی و خیریه) و همچنین ۴۹۳ خانه بهداشت روستایی، ۲۲۳ پایگاه سلامت شهری، ۸۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۱۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، هشت واحد تسهیلات زایمانی و هفت مرکز بیماری‌های رفتاری است. 

بهره برداری از ۳۳۶ طرح مخابراتی در استان برای ارتقای سطح ارتباطات

۳۳۶ طرح مخابراتی با اعتباری بیش از ۵۹۲ میلیارد ریال با هفته دولت در استان اصفهان افتتاح شد، طرح های مخابراتی افتتاح شده شامل ۲۹۰ طرح مخابراتی شهری و ۴۶ طرح روستایی است که از این تعداد ۱۱۱ طرح مختص شهرستان اصفهان با اعتبار ۲۰۸ میلیارد ریال بود.

طرح های افتتاح شده مربوط به حوزه های PTN، WIFI، ظرفیت‌سازی و توسعه پورت پرسرعت دیتا (G و ADSL )، تاسیس و توسعه ظرفیت سوئیچ مراکز تلفن، کانال سازی، تاسیس و توسعه تلفن ثابت از طریق کافوی نوری (DLC)، تاسیس و توسعه تلفن ثابت از طریق GPON، توسعه شبکه تلفن همراه (سایت BTS)، افزایش ظرفیت ارتباط بین مراکز مخابراتی (ترانسمیشن)، OLT، افزایش ظرفیت باطری و اجرای تغذیه نیروی مراکز و سایت‌ها، فیبرنوری، توسعه و تقویت شبکه کابل است.
تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۵۷ سایت BTS ارتباطات سیار در استان اصفهان نصب شده است و ۱۰۵ شهر زیر پوشش تلفن همراه قرار دارد، استان اصفهان دارای سه میلیون و ۸۲ هزار و ۹۴۶ شماره تلفن ثابت منصوبه است که از این تعداد دو میلیون و ۵۰۰ هزار شماره تلفن مشغول به کار و ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان اصفهان ۴۷.۴۲ درصد و در کشور ۳۸ درصد است. 

رونمایی از ۳ محصول دانش بنیان

همچینین در هفته دولت سه محصول دانش بنیان با هزینه ۳۸۰ میلیارد ریال در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رونمایی شد.

دستگاه بازرسی ایکس‌ری چمدانی شرکت بهیار صنعت سپاهان با نام تجاری پرتوسازان و با ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال که با بومی‌سازی ۱۰۰ درصدی در سخت افزار و نرم‌افزار از حیث داشتن لامپ ایکس‌ری ساخت داخل، به عنوان دستگاه صد در صد ایرانی در نوع خود محسوب می شود ، از محصولات بهره برداری شده در این هفته بود.

 این دستگاه قابل استفاده در کلیه مبادی ورود و خروج بار در کشور، ورودی ساختمان‌ها، ادارات و مراکز نظامی، تجاری و دولتی و به منظور استفاده در کلیه فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن محلی در داخل کشور است.

سیستم پردازش گندله‌های فولاد که توسط شرکت دیده رایان صنعتی اصفهان طراحی شده است قابلیت‌هایی نظیر به‌روزرسانی اطلاعات در بازه‌های زمانی ۵ دقیقه‌ای، ذخیره اطلاعات، نمایش نمودارهای مختلف از توزیع گندله‌ها، تفکیک گندله‌ها به چهار سایز از قبل تعیین‌شده و تهیه بانک اطلاعاتی از تصاویر گندله‌ها را ایجاد می‌کند، اندازه گندله‌های تشکیل شده در بخش گندله‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا گندله‌های دارای قطر نامناسب می‌توانند در عملکرد کوره اختلال ایجاد کنند، به همین دلیل این گندله‌ها قبل از ورود به کوره بایستی از سرند عبور کنند و آن‌هایی که دارای قطر نامناسب هستند به واحد مواد اولیه برگشته و دوباره این فراید را از سر بگیرند، ارزش این فناوری ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

لیزرهای حکاکی و پزشکی محصول دیگری است که رونمایی شد، توسط این لیزرهای حکاکی و برش می‌توان نقش‌های پیچیده و برش‌های بسیار ظریف را با عمق دلخواه و با دقت و سرعت بالا بر انواع فلزات ایجاد کرد، محصول این نوع برشکاری و حکاکی بسیار دقیق بوده و از دوام بالایی برخوردار است که با این دستگاه می‌توان بر فلزاتی همچون برنج، آهن، آلومنیوم، استیل، طلا و نقره و انواع ورق های نازک را برش داد.

این سامانه دارای سیستم کنترل کننده چند محوری بوده که باعث می شود حکاکی با سرعت بالا در راستاهای دلخواه امکان پذیر است و ارزش این فناوری نیز ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است. همچنین مرحله اول کارگاه‌های تجاری‌سازی پارک ابوریحان با زیربنای یکهزار و ۵۰۰ مترمربع و ساختمان شرکت‌های فناور فراکوش سپاهان با زیربنای یکهزار و ۶۵۰ مترمربع، کنترل توان نوین پویا ۶۳۰ مترمربع و فناور پویا سپاهان یکهزار و ۸۰ مترمربع به عنوان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

۲۶۰ پروژه بخش کشاورزی برای دستیابی به ثبات تولید

این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان اصفهان به بهره‌برداری رسید و بیشتر آن ها در حوزه آب، خاک و امور فنی مهندسی، تولیدات گیاهی و نیز دام، طیور وآبزیان اجرا شده است.

همچنین ۴۰ پروژه بخش منابع طبیعی و آبخیزداری ، ۲۶ پروژه عشایری، چهار پروژه تعاون روستایی، یک پروژه صنایع کشاورزی و یک پروژه ساختمان اداری از دیگر پروژه‌های افتتاح شده بود، از مجموع اعتبارات این طرح ها ۳۲۸ میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی، ۵۳۴ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی دولتی و ۸۴۰ میلیارد ریال از محل سرمایه بخش خصوصی تامین شده است.

این تعداد پروژه برای یک هزار و ۱۰۶ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است و ۲ هزار و ۶۶۳ نفر تثبیت اشتغال داشته و ۵۴ هزار و ۱۹۴ خانوار از طریق آن بهره‌مند شده‌اند.

استان اصفهان دارای ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و بیش از ۱۸۰ هزار نفر در این بخش در استان مشغول کار هستند. 

افزایش اماکن ورزشی در هفته دولت ۹۸

علاوه بر طرح‌های یاد شده، ۱۴ طرح ورزشی نیز در هفته دولت در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

با بهره برداری این طرح‌ها، بیش از ۲۲ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه شده، هزینه اجرای این طرح ها بیش از هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام بوده و این میزان از محل اعتبارات ملی، استانی و کمک های شهرداری ها، تعاونی ها و خیران  تامین شده است.

آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۹ هزار واحد مسکن در اصفهان

عملیات اجرایی بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی روز سه شنبه گذشته به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهوری و با حضور استاندار و شماری از مدیران استان به مناسبت هفته دولت در شهرک بهارستان تیران استان اصفهان آغاز شد.

 حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با حضور در محل اجرای عملیات طرح اقدام ملی تولید مسکن در تهران، فرمان آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن را همزمان در استان های اصفهان، خراسان رضوی، هرمزگان، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری صادر کرد.

حفظ منابع طبیعی اصفهان با بهره برداری از ۶۶ طرح

برای اجرای این تعداد طرح  افزون بر ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، ملی و صندوق توسعه ملی هزینه شده، ۱۶ طرح از این تعداد آبخیزداری و آبخوان داری است که برای اجرای آنها ۱۹۰ هزار و ۶۰۳ میلیون ریال هزینه شده است و ۱۱ هزار و ۹۵۷ خانوار از آن بهره مند شدند.

طرح‌های حوزه حفاظت و اراضی ۳۳ طرح بود و از این تعداد ۹ طرح جایگزینی سوخت فسیلی و ۱۱ طرح کمربند حفاظتی و ۱۳ طرح کاداستر، ۱۷ طرح دیگر مربوط به احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از جنگل ها و مراتع استان است.

حمایت از قشر آسیب پذیر با بهره برداری از ۲۰۰ طرح بهزیستی

همزمان با آغاز هفته دولت، بهره برداری از ۲۰۰ طرح و برنامه عمرانی و خدماتی ویژه مددجویان بهزیستی استان اصفهان آغاز شد،این طرح ها شامل افتتاح مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد و مرکز مشاوره عمومی در خمینی‌شهر ، ساختمان بازسازی شده بهزیستی خور و بیابانک، ساختمان بازسازی شده مجتمع حمایتی بهزیستی آران و بیدگل، کلینیک مددکاری اجتماعی آرامش و واحد اورژانس اجتماعی شمال شهر اصفهان، ساختمان جدید خانه کودک و نوجوان شهید مرتضوی نجف آباد و افتتاح چندین مهد کودک در سطح استان بود.

طرح‌های مذکور با اعتبار بالغ بر ۷۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بخش دولتی و غیردولتی به بهره برداری رسید، علاوه بر طرح های یاد شده بالغ بر۷۰ طرح اشتغالزا و بالغ بر ۱۲۰ طرح مسکن اجرایی شد.

توسعه گردشگری، حمایت از صنایع دستی

بهره‌برداری ۵۶ طرح در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری و اجرای ۱۶ برنامه فرهنگی بخش صنایع دستی این خطه بود که برای بهره برداری ۴۴ طرح در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری و  ۱۲ طرح در حوزه گردشگری  یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

این طرح‌ها شامل یک هتل در آران و بیدگل، ۱۲ اقامتگاه سنتی با نجات بخشی خانه‌های تاریخی در شهر ابوزید آباد آران و بیدگل و روستای فوداز در نایین، شهر تودشک در شرق شهرستان و شهر اصفهان است، تاکنون ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی با هدف توسعه متوازن گردشگری در استان فعال شدند و در هفته دولت نیز ۲۹ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های اصفهان ، سمیرم، خور و بیابانک و آران و بیدگل به بهره‌برداری رسید.

همچنین یک محوطه گردشگری در شهرستان سمیرم  و یک منطقه نمونه گردشگری در شهرستان فریدون‌شهر به بهره برداری رسید، با افتتاح این مجموعه ها هزار و ۵۷  تخت و ۳۸۶ اتاق به ظرفیت اقامت استان افزوده و برای ۲۶۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

امسال در هفته دولت با موافقت شورای صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و با همت بخش خصوصی، هشت دفتر خدمات مسافرتی در اصفهان، کاشان و آران و بیدگل به بهره‌برداری رسید و افتتاح یک مجتمع خدمات بین راهی در محور گردشگری شرق استان در شهرستان نایین و افتتاح سه سفره خانه سنتی در شهرستان های اصفهان و خمینی شهر عملیاتی و در مجموع برای طرح های گردشگری استان در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شد.

افتتاح چهار کارگاه صنایع دستی در شهرستان های خوانسار و تیران و کرون و برپایی ۱۰ نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان‌های اصفهان، نطنز ، کاشان ، فلاورجان و شاهین شهر و میمه، برخی از این نمایشگاه‌ها همچون صنایع دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه و افتتاح ۲ بازارچه صنایع دستی در کاشان و فولادشهر از توابع شهرستان لنجان از دیگر برنامه‌ها بود.

۶۰۲۲/ ۶۰۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.