مدیرکل گمرک استان اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات ویژه گمرک در راستای تحقق شعار "رونق تولید و حمایت از صادرات" انجام شد.

رسول کوهستانی پزوه، میزان صادرات استان در پنج ماهه ابتدایی امسال را  سه میلیون و ۵۹ هزار تُن به ارزش ۲ میلیارد و ۶۱۹ هزار دلار عنوان کرد و گفت: میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۱۷۹ درصد و از نظر وزن ۳۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان اظهار داشت: سهم این استان از صادرات غیرنفتی کشور ۵ درصد است که این محصولات و مصنوعات، بیشتر در واحدهای تولیدی پردازش، فراوری و تولید شده است.

وی بیان کرد: چُدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن با ۵۱ درصد، فرآورده های نفتی با ۱۷ درصد و  محصولات شیمی آلی با ۶ درصد، بیشترین سهم کالاهای صادراتی استان را به خود اختصاص داده است.

کوهستانی پزوه با بیان اینکه اندونزی از خریداران جدید محصولات تولیدی اصفهان در پنج ماهه سالجاری است، تصریح کرد: عراق، چین، افغانستان، امارات متحده عربی و پاکستان از مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان محسوب می شوند.

وی میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق را ۶۶۴ میلیون دلار،به چین را ۳۶۸ میلیون دلار، به افغانستان ۲۲۸ میلیون دلار، به امارات ۱۷۴ میلیون دلار و به پاکستان ۱۴۶ میلیون دلار اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه صادرکنندگان در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از هر مکانی امکان اظهار کالای خود را دارند، خاطرنشان کرد: با اجرای مدیریت ریسک، کالاهایی که در مسیر سبز  و زرد قرار می گیرند نیاز به ارزیابی ندارند و کنترل ها در مرز خروج انجام می شود.

مدیرکل گمرک استان اصفهان اضافه کرد:  ارزیابی و پُلمب کالاهای صادراتی استان که در مسیر قرمز قرار می گیرند، بنا به درخواست صاحب کالا در محل واحدهای تولیدی یا به صورت حمل یکسره در محوطه گمرکی یا محل های مورد درخواست صادرکننده انجام می شود .

وی بیان کرد: کشورهای عراق، پاکستان، هند و افغانستان حدود۸۰ درصد مقاصد صادرات فراورده های نفتی استان اصفهان در پنج ماهه سالجاری را به خود اختصاص داده اند.

کوهستانی پزوه گفت: صادرات صنایع دستی از گمرکات استان در این مدت ۱۳۸ کیلوگرم طلای ساخته شده به ارزش بیش از پنج میلیون دلار در مقابل ورود موقت شمش طلا صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر افزایش داشته است.

وی میزان صادرات فرش دستباف در این مدت را یک میلیون و ۲۵۷ هزار دلار برشمرد و افزود: صادرات سایر صنایع دستی شامل میناکاری، قلم کاری و چوب خاتم کاری نیز به مقدار ۶ هزار  و ۷۷۱ کیلو گرم و به ارزش ۱۶۱ هزار دلار بوده است و گرجستان، قطر و ایتالیا مهمترین خریداران صنایع دستی اصفهان محسوب می شوند.

۷۱۵۰/۶۰۲۷ 

                                                  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.