برای اجرای این تعداد طرح ها از جمله دامداری و خدماتی بیش از ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه و زمینه اشتغال ۲۶ نفر فراهم شده است.
همچنین امروز ساختمان جدید اداره بهزیستی خور و بیابانک با صرف حدود چهار میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان امروز در حاشیه بازدید از مرکز سالمندان خور و بیابانک گفت: بودجه های بخش دولتی جوابگوی نیازهای جامعه هدف بهزیستی در استان نیست و در این راستا مشارکت خیران راهگشاست.
علی اصغر شاهزیدی با اشاره به استیجاری بودن مرکز نگهداری مرکز سالمندان این شهرستان افزود: اکنون یک خیر برای ساخت خانه سالمندان این شهرستان بقیه  را به مساحت  چهار هزار متر مربع اهدا و ۶ میلیارد ریال توسط دیگر خیران کمک شده است.
وی ادامه داد: در این زمینه می توان از ظرفیت های بخش خصوصی و بسته های حمایتی دولت استفاده کرد.
شاهزیدی افزود: سالمندان از ظرفیت های با ارزش جامعه هستند که می توان از تجربه و دانش آنها در زمینه های مختلف استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان خور و بیابانک ۲ هزار و ۷۶۰ نفر سالمند بالای ۶۰ سال دارد که این جمعیت سالمندی را ۳۷ درصد مرد و ۶۳ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند.
در زمان حاضر از مجموع این تعداد سالمند ۲۱ نفر در مرکز شبانه روزی مهرورزان نگهداری می‌شوند.
خدمات مراقبت در منزل توسط تیم تخصصی به بیش از ۷۰ نفرسالمند از دیگر اقدامات این مرکز است.
متوسط جمعیت سالمندان ۱۰درصد از کل جمعیت است که سهم استان اصفهان از میانگین کشوری بیشتر است و حدود ۱۰.۶ دهم درصد نرخ سالمندی استان گزارش شده است.
پیش‌بینی بهداشت کشور در سال ۱۴۲۵ ، ۲۵ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد و در استان اصفهان نزدیک ۵۴۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال دارد.
در زمان حاضر، ۳۲ مرکز فعال شبانه‌روزی نگهداری از سالمند در استان فعالیت دارد که به یک هزار و ۵۰۰ نفر سالمند خدمات ارائه می‌شود.
شهرستان خور و بیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
/۶۰۲۶/۹۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.