به گزارش خبرآنلاین لرستان، فاطمه زهرا توکلی در مراسم جشن روز دختر  با بیان اینکه زنان و دختران جامعه ما در فضایی زندگی می‌کنند که همه سیاستگذاران، اندیشمندان، اقتصاد دانان و جامعه شناسان و همه برنامه ریزان به این نکته اتفاق نظر دارند که توسعه پایدار در هیچ جامعه ای اتفاق نمی‎افتد مگر اینکه زنان ویژه دیده شوند و هم در بستر توسعه و مشارکت فعالیت داشته باشند، اظهار کرد: در یک جامعه نمی توانیم از ظرفیت زنان و دختران غافل شویم آن‎گاه انتظار توسعه همه جانبه داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: در کشوری زندگی می‎کنم که در پیشینه تاریخی، مذهبی و فرهنگی خود زنان و دخترانی اسوه و الگو دارد.

اعتقاد به تفاوت‎های جنسیتی داریم
 
توکلی گفت: زنان ما در عرصه‎های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی  و اجتماعی ورود پیدا کردند اما تا رسیدن به مدینه فاضله فاصله داریم.
 
مدیر کل بهزیستی لرستان بیان کرد: اعتقاد به تفاوت‎های جنسیتی داریم چرا که در ظرفیت‎ها، نگرش و رویدادها شناخت ایجاد می‎کند و دو جنس زن و مرد در کنار هم خلقت و آفرینش کامل می‌شود و تکامل جامعه غیر از این میسر نخواهد بود.
 
وی گفت: در حال حاضر ٨٨٠٠ زن سرپرست خانوار استان تحت پوشش این سازمان هستند و از خدمات حمایتی برخوردار می‌شوند.
 
توکلی افزود: همچنین۱۵ هزار نفر از زنان معلول جامعه استان از خدمات بهزیستی بهره‎مند شدند و ۶۳۸ نفر از دختران و خانم‎های بهزیستی تحت حمایت به فضای تحصیلات تکمیلی راه یافتند.

پرداخت تسهیلات به ۵۰۰ نفر از زنان
 
مدیر کل بهزیستی لرستان عنوان کرد: همچنین سال گذشته ۵۰۰ به نفر از زنان تحت حمایت از وام‎های خوداشتغالی در راستای توانمندسازی استفاده کردند.
 
توکلی گفت: همچنین ٣٠نفر از دختران تحت پوشش به عنوان دختران موفق از مراکز شبانه روزی استان ترخیص شدند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1210100
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.