محمد رضا رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعت امروز  ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در خنک ترین ساعت  فردا ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده کاشان با دمای ۴۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر  به ترتیب گرمترین و خنک ترین مناطق استان پیش بینی می شود

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار بر روی استان در مدت 2 روز آینده است و  بر این اساس در بیشتر  مناطق استان آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت  شدید پیش بینی می شود.

وی با اشاره به کاهش شدت وزش باد در مناطق شمالی و شرقی استان اصفهان افزود: پدیده گردوغبار برای استان پیش‌بینی نمی‌شود اما این پدیده در مناطق مرکزی استان به صورت غبار صبحگاهی است.

رفیعی یادآور شد: برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه با استقرار جوی ناپایدار در استان احتمال کاهش دما و بارش پراکنده در مناطق مرکزی و نیمه غربی وجود دارد.

همچنین هواشناسی اصفهان به کشاورزان توصیه کردتا نسبت به  تنظیم دور آبیاری مزارع ، باغات و فضاهای سبز اقدام کنند.

به انارکاران مناطق مرکزی و شرق استان نیز توصیه شد تا نسبت به آبیاری منظم باغات و رعایت دور آبیاری منظم به جهت جلوگیری از ترک خوردگی انار اقدام کنند.

همچنین با توجه به فراهم بودن شرایط حریق به گردشگران، روستاییان و مرتعداران توصیه شد تا  از روشن کردن آتش در سطح عرصه های منابع طبیعی استان جدا خودداری و در صورت مشاهده حریق مراتب را با تلفن شبانه روزی رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

6994/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.