محمدسلطان حسینی روز شنبه در نشست افتتاحیه کارگاه ملی آموزش امداد و نجات سازمان مردم نهاد جوانان کشور در هتلی در اصفهان افزود: دانش افزایی در حوزه امداد و نجات از ضرورت های جامعه برای کاهش خسارت و رفع چالش های یک وضعیت بحرانی است.
وی بیان کرد: آموزش مفاهیم امداد و نجات و کمک های اولیه در سازمان های مردم نهاد جوانان باعث افزایش دانش عمومی در خدمت رسانی در مواقع ضروری است.
وی مدیریت بحران را ضروری دانست و تصریح کرد: اجتماع مردم در حاشیه حادثه و عکسبرداری موجب تاخیر در خدمت رسانی می شود و باید تعییر رفتار در جامعه ایجاد شود.
مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان ادامه داد: فرهنگ های غلط به واسطه تلاش های سازمان نظارت باید تغییر پیدا کند.
وی یادآورشد: فرهنگ های صحیح های اجتماعی باید گسترش پیدا کند و رفتارهای صحیح از طریق شبکه های اجتماعی به اطلاع مردم رسانده شود.
سلطان حسینی با اشاره به امداد رسانی جوانان در کمک به سیل زدگان خاطرنشان کرد: فرهنگ صحیحی که در بین جوانان وجود داشت باعث شد که به موقع برای خدمت رسانی اقدام کنند و این فرهنگ باید گسترش پیدا کند.
وی اضافه کرد: جوانان این استان در اولین فرصت ۱۴ هزار پتو و تشک به مناطق سیل زده ارسال کردند.
دبیر برگزاری کارگاه ملی امداد و نجات جوانان نیز در این آیین گفت: با توجه عملکرد مناسب و به موقع تشکل های مدنی جوانان کشور در بحران نوروز امسال، وزرت ورزش و جوانان با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و مجمع جوانان استان اصفهان دوره آموزشی در جهت توانمندسازی جوانان به منظور ارتقای کیفیت عملکرد سمن ها در مواقع بحران برگزار می کند.
محمدرضا مهرابی ادامه داد: از هر استان کشور ۲ نفر از اعضای فعال و دارای توانمندی در حوزه مدیریت بحران به این کارگاه آموزشی دعوت شده اند که با فراگیری مهارت های خاص امداد و نجات بتوانند به عنوان سر تیم های عملیاتی و خدمات رسانی در مواقع اضطرار خدمت رسانی کنند.
وی با اشاره به اینکه مجمع سازمان های مردم نهاد، اداره کل ورزش و جوانان  و تشکل مردم نهاد ترنم اندیشه نقش جهان با مشارکت وزارت ورزش و جوانان متولی برگزاری این برنامه ملی هستند، یادآورشد: جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران استانداری اصفهان در اجرای این فعالیت آموزشی همکاری دارند.
مهرابی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد جوانان در رفع مشکلات و نیازهای جامعه خاطرنشان کرد: جوانان در بحران امسال و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش و توانمندی خود را ثابت کرده اند که به حمایت و اعتماد مسئولان نیاز دارند.
۶۵ جوان عضو تشکل های مردم نهاد کشور مهارت های مدیریت بحران را به میزبانی اصفهان فرامی گیرند.
این دوره آموزشی از اول شهریورماه به مدت سه روز در شهر اصفهان با حضور اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان کشور که در کمک به سیل زدگان نوروز امسال فعال بودند برگزار می شود.
۷۱۳۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.