مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ثبت میراث ناملموس در کل کشور آغاز شده و در استان اصفهان با دقت و حساسیت خاصی دنبال می‌شود.

فریدون الهیاری در حاشیه دومین جشنواره خربزه گرگاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه اصفهان در شاهین‌شهر، آثار ثبت شده در میراث فرهنگی را به دو دسته ملموس و نا ملموس طبقه‌بندی و اظهار کرد: میراث ناملموس همان فرهنگ، مهارت‌ و آداب رسومی است که باعث تداوم حیات و معیشت بشر بوده و با هدف حفاظت، نگهداری، احیا و بقاء ثبت می‌شوند.

وی به برگزاری جشنواره خربزه گرگاب اشاره کرد و گفت: خربزه گرگاب به عنوان یک برند در بازار صیفی‌جات کشور شهرت یافته و برگزاری این جشنواره و استقبال مردم از آن بیانگر هدف‌گذاری و جهت‌گیر‌ی‌های صحیح و دقیق در ثبت میراث ناملموس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان بزرگ‌ترین هدف از ثبت‌های ناملموس و برگزاری جشنواره‌ها را رونق صنعت گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: تبلیغ و ترویج مهارت‌ها و دانش‌های هر منطقه می‌تواند باعث شکوفایی اقتصادی شده و منطقه را به مقصدی برای گردشگری تبدیل کند.

الهیاری آثار ثبت شده شهرستان را ۵۰ اثر بیان کرد و افزود: شهرستان شاهین‌شهر و میمه از حوزه‌های غنی میراث فرهنگی است.

وی به قنوات مزدآباد میمه و وزوان در ثبت جهانی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه میراث ناملموس ثبت شده این شهرستان می‌توان از خربزه گرگاب، گویش گزی و گنجینه زنده‌بشری در میمه(نقالی) را نام برد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.