مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی که در اردستان وجود دارد و ساخت و سازهای اکثر خانه‌ها که به صورت ویلایی ساخته شده مصرف هر نفر 165 لیتر در روز است که آمار بالایی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در اردستان، سید عباس شریعت مدار ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: طرح ملی آموزشی بانوی آب با محوریت زنان و مدیریت مصرف آب، در اردستان با هدف افزایش آگاهی بانوان در ارائه آموزش‌ها و مدیریت مصرف آب است که برای اولین بار توسط آب و فاضلاب اردستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع صرفه‌جویی و مصرف بهینه در فصل تابستان مطرح می‌شود، افزود: بیش از 75 درصد مصارف آب در شهرستان اردستان در بخش مصرف خانگی است و شرکت آب و فاضلاب تصمیم دارد این پویش مردمی را اجرا کند. امیدوارم با آگاهی لازم و همکاری بانوان، کنترل مصرف و جایگاه آب به حد واقعی خود برسد.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان با بیان اینکه امیدواریم با آموزش‌هایی که به ترتیب در اجتماعات و گردهمایی‌ها برنامه‌ریزی شده است شاهد صرفه‌جویی 10 تا 20 درصدی در بخش خانگی باشیم، گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی که در اردستان وجود دارد و ساخت و سازهای اکثر خانه‌ها که به صورت ویلایی ساخته شده مصرف هر نفر 165 لیتر در روز است که آمار بالایی است.

شریعت مدار با بیان اینکه هر کولر آبی روزانه حدود 12 ساعت کارکرد دارد و به میزان مصرفی 2 نفر آب مصرف می‌کند، گفت: از این رو ایجاد فرهنگ‌سازی بین خانواده‌ها می‌تواند تا حد زیادی باعث کاهش مصرف و صرفه‌جویی شود.

وی با بیان اینکه به صورت جد پیگیر مطالبات اداره آب و فاضلاب از مشترکان هستیم، خاطرنشان کرد: شرکت آبفا اردستان بیش از 17 میلیارد ریال از مشترکان طلب کار است که بیش از 30 درصد آن از ادارات دولتی است. آب و فاضلاب روستایی، بیمارستان، شبکه بهداشت و درمان و مدارس بیشترین بدهی را به اداره آب و فاضلاب شهری اردستان دارند.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان، افزود: با برنامه‌ریزی که انجام شده امسال حدود 12 برنامه برای خدمات غیرحضوری داریم که در سال جاری اجرایی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳۰۹۵


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.