میزان هدر رفت آب در شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با وجود ۱۴ هزار و ۳۰۰ انشعاب، در قالب سه شهر و ۲۴ روستا، پیش‌تر ۱۷ درصد اعلام شده بود.

رییس اداره آب و فاضلاب اردستان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این شرایط طرح آموزشی بانوی آب برای نخستین‌بار در شهرستان به اجرا درآمد چراکه با آموزش بانوان می‌توان به تحقق هدف‌های طرح صرفه‌جویی دست یافت.

سید عباس شریعتمدار، هدف از این طرح را افزایش آگاهی بانوان با ارائه آموزش‌ها در زمینه مدیریت مصرف آب برشمرد و افزود: امید می‌رود با آموزش‌هایی که در گردهمایی‌ها ارائه می‌شود، شاهد صرفه‌جویی ۱۰ تا ۲۰ درصدی در بخش خانگی باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، ساخت‌وسازهای مسکونی منطقه بیشتر به صورت ویلایی است و  مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه‌روز ۱۶۵ لیتر است که آمار بالایی به شمار می‌رود.

رییس اداره آب و فاضلاب اردستان اضافه کرد: در هوای گرم شهرستان استفاده از کولرهای آبی رواج دارد که هر یک دستگاه آن روزانه با نزدیک به ۱۲ ساعت کارکرد، به اندازه ۲ انسان مصرف آب دارد که فرهنگ‌سازی بین خانواده‌ها و آموزش مصرف بهینه می‌تواند تا حد زیادی موجب کاهش این بخش از مصرف شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای ۱۲ برنامه برای خدمات غیرحضوری در سال‌جاری، بر پیگیری مطالبات آب و فاضلاب از مشترکین اردستانی تاکید کرد و اظهار داشت: این شرکت افزون‌بر ۱۷ میلیارد ریال طلب دارد که بیش از ۳۰ درصد آن مربوط به برخی دستگاه‌های دولتی است.

شهرستان اردستان با ۱۹ هزار و ۶۰۰ مشترک آب در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.