به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان، با اشاره به آثار و برکت های امور خیریه در جامعه، اظهار کرد: باید برای فرهنگ سازی در انجام امور خیر همچون آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهتمام ویژه تری صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد، آزادی و رفع گرفتاری از خانواده ها و جامعه را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: بازگشت این زندانیان به کانون خانواده و جامعه، آثار فرهنگی بسزا و انتفاع اجتماعی خواهد داشت.
سرمست نقش خیران و فعالان اقتصادی را در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مهم دانست و گفت: خیران می توانند با گردهمایی و جمع بندی برنامه های خود در این زمینه نقش آفرینی کنند.
وی همچنین به اهمیت اطلاع رسانی و تبلیغات در راستای کمک به زندانیان و مراسم گلریزان برای آزادی آنها اشاره کرد و افزود: دستگاه های دولتی همکاری لازم را صورت دهند و مدیران نیز از محل صرفه جویی بخشنامه ممنوعیت برنامه های افطاری و سایر اعتبارات در جهت آزادی زندانیان کمک کنند.
در حال حاضر 156 تن تحت عنوان جرائم غیر عمد در ندامتگاه به سر می برند که بدهی آنها 2 هزار میلیارد ریال می باشد، همچنین طی یک سال گذشته خیران و مردم نوع دوست مبلغ 12 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری کردند که با مبلغ آورده زندانیان و بخشش شاکیان، بدهی 154 میلیارد ریالی 297 تن زندانی پرداخت گردید و این افراد آزاد شدند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.